مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند

عصر کالا- مشخصات نسل هشتم پردازنده‌های دسکتاپ شرکت اینتل، یعنی سری پردازنده‌های «کافی لیک» (Coffee Lake) به بیرون درز کرده‌اند.

مشخصات پردازنده‌های کافی لیک اینتل به بیرون درز کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، این جزییات، از منابع مختلفی منتشر شده‌اند و سرعت فرکانس پردازنده‌های شش هسته‌ای نسل هشتمی اینتل را تایید می‌کنند. برای اولین بار است که اینتل می‌خواهد یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای را در سری پردازنده‌های دسکتاپ خود جای دهد.

    بالاترین مدل قرار است Core i7-8700k باشد که شش هسته و 12 ترد دارد.
    اطلاعات به بیرون درز کرده، سه پردازنده با معماری Coffee Lake را نشان می‌دهند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که هر سه پردازنده، شش هسته دارند. می‌دانیم که بالاترین مدل قرار است Core i7-8700k باشد، ولی از اسم مدل‌های دیگر مطمئن نیستیم.

    اولین پردازنده، یعنی همان Core i7-8700k است که شش هسته و 12 ترد دارد. فرکانس پایه‌ی این پردازنده 3.7 گیگاهرتز است که در حالت بوست، به 4.3 گیگاهرتز می‌رسد. این رقم برای حالت تک هسته‌ای است و فرکانس بوست در حالت دو هسته برابر با 4.2 گیگاهرتز و در حالت‌های چهار و شش هسته‌ای برابر 4.0 گیگاهرتز است.

    نکته‌ی جالب این چیپ، میزان مصرف انرژی آن است که 95 وات عنوان شده و اینکه این چیپ، با سوکت LGA 1151 کار می‌کند.

    می‌توانید در ادامه، تصویری که از مشخصات پردازنده‌های اینتل به بیرون درز کرده را ببینید.

    شنیده‌ایم که پردازنده‌های دسکتاپ جدید کافی لیک اینتل، حوالی نمایشگاه گیمزکام در مرداد ماه وارد بازار خواهند شد. این پردازنده‌ها در مدل‌های شش و چهار هسته‌ای عرضه خواهند شد. عرضه‌ی نسخه‌های دو هسته‌ای برای اوایل سال 2018 برنامه ریزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر