با اعلام وزیر ارتباطات؛

هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز بومی مشخص شد

عصر کالا- براساس اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز در شبکه‌های موبایل و ثابت را یک سوم نرخ هزینه اینترنت تصویب و ابلاغ کرد.

هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز بومی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شورای عالی فضای مجازی سال گذشته مصوبه‌ای را در راستای ساماندهی پیام‌رسانهای اجتماعی برخط بومی داشت و وزارت ارتباطات مکلف شد از طریق یک کارگروه متشکل از دستگاه‌های ذیربط، شرایط و ضوابط اعطای مجوز به این دسته پیام‌رسانها را تعیین کند.

    همچنین مقرر شد پنجره واحدی تشکیل شود تا متقاضیان تأسیس پیام‌رسانهای بومی، برای أخذ مجوز از مراجعه به دستگاه‌های متعدد بی‌نیاز بوده و امور خود را از طریق این پنجره واحد دنبال کنند.

    حال محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این بخش از مصوبه شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: کمیسیون تنظیم مقررات درباره حمایت از پیام‌رسانهای بومی، هزینه استفاده از پیام‌رسانهای مجاز در شبکه‌های موبایل و ثابت را یک سوم نرخ هزینه اینترنت تصویب و ابلاغ کرد.

    بیشتر بخوانید : بندهایی از سیاست‌های ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی بومی تصویب شد.

    وزیر ارتباطات افزود: مرکز ملی فضای مجازی لیست پیام‌رسانهای مجاز را اعلام خواهد کرد. وی خاطر نشان کرد: درباره اختصاص فضا و نیز هزینه‌های اتصال به شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات تسهیلات ویژه‌ای را برای این پیام‌رسانها در نظر گرفته است.

    آذری جهرمی گفت: از محل وجوه اداره شده نیز وامهای کم‌بهره برای پرداخت به این شرکتها در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر