راه‌های کاهش مصرف اینترنت گوشی تلفن همراه چیست؟

عصر کالا- استفاده از اینترنت گوشی تلفن همراه به دلیل کاربرد فراوان، بسیار مورد استفاده مشترکین قرار می‌گیرد از همین رو برخی افراد از اتمام زود هنگام آن شکایت دارند.

راه‌های کاهش مصرف اینترنت گوشی تلفن همراه چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان, استفاده از اینترنت گوشی تلفن همراه به دلیل کاربرد فراوان، بسیار مورد استفاده مشترکین قرار می‌گیرد از همین رو برخی افراد از اتمام زود هنگام آن شکایت دارند.


    شکایتی که در برخی موارد به مصرف بالا مشترکین و عدم توجه به آن به میزان مصرف و در برخی موارد به استاندارد نبودن حجم بسته‌های خریداری شده باز می‌گردد.

    با توجه به اهمیت موضوع به بررسی راهکارهای ساده از سوی مشترکین برای مدیریت مصرف پرداختیم.

    ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش خاموش کردن داده تلفن همراه در زمان استفاده نکردن است، زیرا با این اقدام ساده از مصرف حجم برنامه‌های پس زمینه جلوگیری می‌کنید و یا در قدم بعدی می‌توانید به روز رسانی برنامه‌های خود را تنها با اینترنت وایرلس و انتخاب گزینه auto-update over Wi-Fi only انجام دهید.

    با رفتن به قسمت Data Usage و انتخاب گزینه Set cellular data limit در گوشی‌های اندروید در کنار بررسی میزان دیتا مصرفی خود می‌توانید صرف داده را در ساعات و روز‌های مشخص کنترل کنید.

    استفاده از از نسخه‌های سبک‌تر برخی اپلیکیشن‌ها مصرف اینترنت را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد به همین خاطر باید به دنبال جایگزینی برای برخی از برنامه‌های خود باشید.

    برخی مرورگر‌ها مانند Opera Mini و UC Browser Mini در مقایسه با سایر مرورگر‌ها از حجم اینترنت کمتری استفاده می‌کنند.

    اگر از مرورگر کروم در گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید، حتما گزینه Data Saver آن را فعال کنید تا دیتا‌ها به صورت فشرده شده جا به جا شوند.

    Opera Max از دیگر برنامه‌های کاربردی در بهینه کردن مصرف اینترنت تلفن همراه دارد به گونه‌ای که این برنامه تمامی دیتا‌های در حال ارسال به موبایل اندرویدی را فشرده می‌کند که این فشرده سازی تاثیری زیادی در اینترنت مصرفی گوشی‌های تلفن همراه دارد.

    برخی از کاربران به استفاده از بازی‌های آنلاین عادت دارند، که این دست از برنامه‌ها حجم بالایی از اینترنت را مصرف می‌کند، به همین خاطر در استفاده از این برنامه‌ها باید محدودیت زمانی قائل شد.

    در کنار بازی‌های آنلاین، استفاده از چت‌های تصویری یا تماس‌های آنلاین در اتمام زودهنگام اینترنت گوشی تلفن همراه شما تاثیر گذار است.

    برای برخی از کاربران آپلود فایل نیز باعث مصرف دیتا گوشی تلفن همراه می‌شود، به همین خاطر پیش از آپلود فایل این مورد را در تلفن همراه خود بررسی کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر