چین در یک قدمی راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت

عصر کالا- چین به منظور پیشگام شدن در عرصه تکنولوژی، در حال راه اندازی فاز سوم مراحل اجرایی جدیدترین نسل اینترنت در جهان موسوم به ۵G است.

چین در یک قدمی راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن در کشورهای خود هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

    چین نیز در راستای طرح و برنامه های خود، به منظور پیشگام بودن در عرصه علم و تکنولوژی، قصد دارد با همکاری شرکت های بزرگی همچون هوآوی ، فاز سوم مراحل اجرایی برقراری و راه اندازی نسل جدید اینترنت 5G را انجام دهد.

    شرکت مخابرات و ارتباطات و فناوری چین با همکاری شرکت هوآوی، روز جمعه موفق به اجرای آزمایشی این نسل جدید اینترنت شدند. این امر نشان دهنده آن است که چین در راه پیشتاز و پیشگام بودن در عرصه اینترنت و تکنولوژی بسیار مصمم بوده و تصمیم گرفته است از تمام توان خود در این زمینه استفاده کند.

    وزیر صنایع و فناوری اطلاعات کشور چین در تشریح این موضوع اظهار کرده است که فاز سوم برقراری اینترنت 5G در مرحله آزمایشی و پیش از اجرای کامل، آماده برقراری ارتباط اینترنتی است و نخستین نسخه این نسل جدید از اینترنت نیز در ماه ژوئن سال آینده میلادی 2018 در دسترس همگام و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

    شرکت‌های رگولاتوری از تلاش برای بهبود خدمات نسل جدید اینترنت  5G در محیط واقعی سخن گفته اند و این چنین که بنظر می‌رسد چین در راه اندازی و برقراری هر چه سریعتر و بهتر شبکه اینترنت 5G بسیار مصمم است. اجرای آزمایشی نسل جدید اینترنت 5G که در چین با همکاری شرکت‌های مخابراتی و غول های تکنولوژی صورت گرفته است، به منظور ایجاد بستری مناسب برای برقراری شبکه ارتباطی و اینترنتی 5G در جهان انجام گرفته است.

    کشورهای دیگری نیز به دنبال برقراری این نسل جدید اینترنت هستند؛ بعنوان مثال، هفته گذشته بود که کشور عمان با همکاری شرکت اریکسون اقدام به برقراری موقت و آزمایشی نسل جدید اینترنت 5G در یک محیط واقعی کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف آن از جمله سرعت، آنتن دهی همراه و عکس العمل را در دفتر اصلی و مرکزی عمان‌تل در مسقط آزمایش کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر