آشنایی با نحوه پوشش اطلاعات در اینترنت نسل ۵

عصر کالا- پوشش اطلاعاتی در شبکه اینترنت نسل ۵ از نظر انتشار امواج و نحوه انتقال اطلاعات بین گیرنده و دکل فرستنده در مقایسه با نسل ۴ کاملا متفاوت است و انتقال اطلاعات در این فناوری به صورت پوشش‌دهی بیشتر به سمت گیرنده پرمصرف‌تر است.

آشنایی با نحوه پوشش اطلاعات در اینترنت نسل ۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی میل، به دنبال آماده‌سازی زیرساخت‌های ضروری برای ورود به فناوری اینترنت نسل 5 تلفن‌همراه، اکنون شرکت‌های صاحب‌نام در این حوزه به دنبال نوآوری در طراحی آنتن و ارتقاء کیفیت در پوشش‌دهی کاربران به صورت هدفمند هستند.

    مهمترین ویژگی اینترنت نسل 5 پوشش اطلاعاتی بیشتر برای کاربران پرمصرف و اتصال پایدار بدون قطعی برای همه کاربران تحت پوشش شبکه است.

    فناوری پوشش اطلاعاتی کاربران در نسل پنجم تلفن‌همراه یا پوشش هدفمند پاکت‌های اطلاعاتی کاملا با نسل فعلی متفاوت خواهد بود.

    آنتن‌های پوشش شبکه در نسل 5 به صورت هوشمندانه بهترین مسیر اطلاعاتی را برای هر کاربر انتخاب می‌کنند و با توجه به نیاز کاربران همیشه اتصال پایدار به شبکه سراسری را برقرار می‌سازند.

    طراحی آنتن پوشش اطلاعاتی در اینترنت نسل پنج با آنتن‌های BTS  امروزی متفاوت است به‌طوری‌که هر آنتن در این فناوری متشکل از چند صد آنتن تکی است که در کنار هم یک مجموعه واحد را می‌سازند.

    استفاده از چندین آنتن منفرد در یک مجموعه، در اتصال پایدار از بین موانع موجود در بین کاربر و آنتن فرستنده کمک می‌کند. در واقع در این فناوری با تمرکز پوشش امواج به جای گسترده ساختن آن، کیفیت سیگنال توزیعی برای هر کاربر افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر