تراشه ۵G مدیاتک چه زمانی عرضه می‌شود؟

عصر کالا- مدیر عامل شرکت مدیاتک به تازگی اعلام کرده است که تراشه ۵G مدیاتک در اواخر سال آینده میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

تراشه ۵G مدیاتک چه زمانی عرضه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، مدیاتک که یکی از شرکت‌های طراح محصولات نیمه‌هادی برای محصولات بی‌سیم، رسانه‌های دیجیتال و پردازنده در جهان است و دفتر مرکزی آن نیز در تایوان مستقر شده است، چند ماه پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد به منظور همگام شدن با سایر غول‌های تکنولوژی در توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه 5G، از تراشه اختصاصی خود تحت عنوان هلیو ام 70 (Helio M70) رونمایی کرده و آن را سال دیگر در سال 2019 میلادی به بازارهای جهانی روانه کند.

    حالا ریک تسای، مدیرعامل این شرکت به تازگی از به تعویق افتادن زمان عرضه این تراشه خبر داده و گفته است که به احتمال زیاد این محصول در اواخر سال 2019 میلادی عرضه خواهد شد.

    بر اساس اعلام این شرکت، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که با این حساب، نخستین دستگاههای الکترونیکی مجهز به این تراشه ها نیز از اوایل سال 2020 میلادی به بازار خواهند آمد و علاقمندان به فناوری شبکه اینترنت 5G باید تقریبا تا دو سال دیگر منتظر بمانند.

    این طور که به نظر می‌رسد، مدیاتک قصد دارد با درنظر گرفتن بودجه و جذب سرمایه گذاری های کلان به تحقیق، توسعه و تولید در بخش تراشه و مودم های مربوط به فناوری شبکه 5G ب‍پردازد و در رقابت تنگاتنگی که با سایر غول های تکنولوژی همچون اینتل، کوالکام و برودکام دارد، آنها را از به بیرون رانده و خود پیروز میدان شود.

    بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، قرار است این تراشه که مخصوص مودم‌های اینترنت 5G است، در تاریخ 5 ژوئن 2019 به طور رسمی توسط این شرکت رونمایی شود.

    مدیاتک همچنین طی همکاری با بزرگترین و مشهورترین اپراتورهای جهان توانسته است در توسعه فناوری نسل فعلی و کنونی اینترنت همراه 4G بسیار تاثیرگذار باشد و  می‌توان گفت این شرکت تایوانی کارنامه درخشانی در زمینه تولید تراشه و گسترش فناوری اینترنت همراه و تسهیل برقراری ارتباط میان کاربران در جهان دارد.

    مدیاتک تاکنون به منظور توسعه فناوری شبکه 5G با شرکت‌هایی نظیر نوکیا، هواوی،  چایناموبایل و NTT Docomo و ایجاد همکاری مذاکرات متعددی را به انجام رسانده و قصد دارد با عرضه تراشه 5G در اواخر سال 2019، سهم قابل ملاحظه‌ای در بازار تراشه و پردازنده‌های فناوری 5G تا سال 2020 و 2022 را از آن خود کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر