پیش بینی کاهش فروش کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۹

عصر کالا- شرکت سونی اعلام کرد که فروش کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۹ با کاهش چشمگیری همراه خواهد بود.

پیش بینی کاهش فروش کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت سونی یکی از شرکت‌های سازنده کنسول بازی‌های رایانه‌ای است که به واسطه عناوین انحصاری خود توانسته است به پرطرفدارترین شرکت سازنده کنسول تبدیل شود. آخرین کنسول عرضه شده این شرکت در سال 2014 و با نام پلی استیشن 4 وارد بازار جهانی شد که به واسطه قدرت بالا و امکاناتی که در زمان عرضه خود داشت ، توانست فروش بسیار بالایی را کسب کند.

    اما شرکت سونی به تازگی اعلام کرده است که در سال آینده سود حاصل از فروش پلی استیشن 4 بسیار کمتری خواهد بود، چراکه خرید بازی‌های PS4 در حال کاهش است. این کاهش فروش تنها به عناوین بازی ختم نمی‌شود و به فروش کنسول نیز رسیده است. سونی در سال گذشته 17.8 میلیون کنسول به فروش رساند؛ این در حالی است که در سال 2017 این آمار 19 میلیون نسخه بود. از طرف دیگر کنسول پلی استیشن 4 فروش اصلی خود را کسب کرده است و شرکت سونی دیگر به فکر فروش بالای این کنسول نیست.

    گفتنی است؛ از 96.8 میلیون دستگاهی که از ابتدای عرضه کنسول PS4 به فروش رسیده است تنها 36.4 میلیون دستگاه از سرویس پلی استیشن پلاس استفاده می‌کنند و به حساب سونی به صورت ماهانه هزینه اشتراک خود را واریز می‌کنند. علاوه بر این با اعلام مشخصات کنسول پلی استیشن 5 توسط سونی و از آنجایی که این کنسول سخت‌افزار و قابلیت‌های بسیار بالاتری را نسبت به کنسول پلی استیشن 4 دارد، شرکت سونی حداقل 10 درصد فروش کمتری در کنسول پلی استیشن 4 خواهد داشت، چرا که بسیاری از گیمر‌ها ترجیح می‌دهند تا زمان عرضه نسل بعدی پلی استیشن صبر و از خرید نسل فعلی خودداری کنند.

    با این حال بیشترین سود شرکت سونی از فروش کنسول‌های این شرکت است و هرگز نمی‌توان سود حاصل از فروش این کنسول را با فروش تلفن‌های همراه و یا سایر وسایل الکترونیکی این شرکت مقایسه کرد. به طور کلی شرکت سونی، تخمین می‌زند در سال آینده سود کمتری را از فروش کنسول PS4 ببرد و این احتمال وجود دارد که از روش‌های دیگر قصد تامین این کسری بودجه را داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر