اضافه شدن قابلیت «موشن آی» به گوشی‌های خانواده اکسپریا XZ سونی

عصر کالا- بنا به گزارش‌های منتشر شده از سونی، این کمپانی ژاپنی در حال کار کردن بر روی قابلیت جدیدی به نام موشن آی (Motion Eye) برای گوشی‌های هوشمند اکسپریا می‌باشد. در اسلاید منتشر شده در پایین از این کمپانی نشان می‌دهد که سنسور دوربین گوشی‌های جدید خانواده اکسپریا ایکس زد (XZ) مجهز به این قابلیت جدید خواهند بود.

اضافه شدن قابلیت «موشن آی» به گوشی‌های خانواده اکسپریا XZ سونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از دیجی رو، در واقع با استفاده از ویژگی «موشن آی»، قبل از اینکه کاربر دست خود را روی دکمه گرفتن عکس فشار بدهد، خودش 4 تصویر را به صورت اتوماتیک می‌گیرد؛ این قابلیت جدید حرکت‌ها در تصویر را تشخیص می‌دهد. نصب این ویژگی جدید برای گوشی‌های هوشمند سونی جدید است ولی این قابلیت فناوری جدیدی نیست؛ برای مثال گوشی‌های آیفون سری 6 تولیدی سال 2015 میلادی دارای ویژگی لایو فوتوز (Live Photos) هستند که کارایی شبیه به این ویژگی دارند یا گوش‌های سامسونگ ویژگی شبیه به فناوری سونی به نام موشن فوتو (Motion Photo) دارند که روی گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی اس 7 نصب شده است.

    پیش‌بینی شده این ویژگی جدید روی دو سری گوشی‌های رده بالای سونی اکسپریا XZ و اکسپریا XZ پریمیوم نصب شود. حدس زده می‌شود گوشی هوشمند ایکس زد پریمیوم مجهز به نمایشگر 4K و چیپ پردازشی اسنپدارگون 835 باشد که دنباله رو گوشی اکسپریا زد 5 (Z5) تولیدی سال 2015، به بازار عرضه خواهد شد.

    کمپانی سونی هفته آینده در نمایشگاه MWC 2017 شرکت خواهد کرد و دوشنبه هفته آینده چندین گوشی هوشمند جدید را رونمایی خواهد کرد که گوشی‌های اکسپریا XZ و اکسپریا XZ پریمیوم هم جزو این لیست هستند. انتظار می‌رود این گوشی‌های جدید سونی خرداد یا تیر ماه سال آینده وارد بازار جهانی شوند. برای خبرهای بیشتر همراه دیجی رو باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر