تلویزیون جدید با فناوری منحصر به فرد صدا از راه می رسد

عصر کالا- شرکت سونی برای اولین بار موفق به تولید تلویزیون های OLED شده که فاقد بلندگوی مجزا هستند و برای پخش صدا در آنها از فناوری منحصربه فردی استفاده شده است.

تلویزیون جدید با فناوری منحصر به فرد صدا از راه می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، امروزه رقابت اصلی  شرکت های سازنده تلویزیون معطوف به ارتقای شفافیت و وضوح تصویر است. اما بهبود کیفیت صدا نیز مساله ای مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

    بلندگوهای امروزی تلویزیون های دارای نمایشگر عریض معمولا باریک، کوچک، ضعیف و حتی در مواردی مونو هستند و هیجان و ظرایف بصری را به بیننده منتقل نمی کنند. از سوی دیگر حل این مشکل با استفاده از بلندگوهای بزرگ و جاگیر هم مشکلات خاص خود را دارد.

    سونی برای حل این مشکل صدا را به نمایشگرهای تلویزیون های جدید OLED خود پیوند زده و لایه ای از شیشه را به عنوان بلندگو به تلویزیون های مذکور افزوده است.

    فناوری مورد استفاده در این زمینه Acoustic Surface نام دارد و در قالب آن چهار فعال کننده صوتی در پشت نمایشگر تلویزیون نصب شده که باعث لرزش خفیف صفحه نمایشگر در زمان پخش صوت و انتشار امواج صوتی می گردد. همچنین یک ساب ووفر هم در درون قاب کناری تلویزیون مخفی شده که برای بخش اصوات باس و تن های صوتی عمیق به کار می رود.

    این بلندگوهای مخفی در زیر سطح نمایشگر با استفاده از الگوریتم های ویژه قادر به تفسیر و درک محتوای بصری در حال پخش هستند و لذا صوت را با دقت و کیفیت عالی و از منبع دقیق پخش آن برای بیننده ارسال می کنند.

    در واقع با استفاده از این فناوری اصوات دقیقا از دهان شخصیت های در حال مشاهده در تلویزیون پخش می شوند. استفاده از این فناوری تنها در تلویزیون های OLED ممکن است که دارای لایه های کمتری هستند. قرار است عرضه عمومی تلویزیون های یاد شده در آینده نزدیک آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر