کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد

عصر کالا- فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین در فوریه ۲۰۲۰ با یک کاهش چشمگیر ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.

کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که دومین ماه از سال جاری میلادی روند کاهشی فروش بازار محصولات مختلف همچون گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه داشته و رکود بی سابقه‌ای را به نام خود به ثبت رسانده است.

    بر اساس آمارهای منتشر شده در وبسایت gsmarena، بسیاری از تولید کنندگان موبایل همچون اپل، هواوی و شیائومی شاهد کاهش قابل توجهی در میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود در فوریه 2020 بوده‌اند بگونه ای که به عنوان مثال شرکت آمریکایی اپل تنها 500 هزار دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین در این بازه زمانی به فروش رسانده است این در حالیست که فروش آن در فوریه 2019 مبلادی، 1.27 میلیون دستگاه بوده است. به عبارتی دیگر، میزان فروش گوشی های اپل در این بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است.

    هم چنین در صورت مقایسه با ماه گذشته یعنی ژانویه 2020 نیز این وضعیت وخیم همچنان مشهود است چرا که فروش گوشی های آیفون در چین بالغ بر 2 میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده بود.

    بر اساس گزارشی که آکادمی ارتباطات و فناوری چین ارائه کرده است، با توجه به تعطیلی و بسته شدن بسیاری از کارخانه ها و دفاتر شرکت های تکنولوژی در چین تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، فروش تولیدکنندگان برتر چینی همچون هواوی، شیائومی و اوپو نیز از 12.72 میلیون دستگاه در فوریه سال گذشته به 5.85 میلیون دستگاه در فوریه سال جاری میلادی رسیده است.

    همچنین موسسات تحقیقاتی هم چون IDC و کانالیس برآورد و اعلام کرده اند که انتظار می‌رود فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش عرضه و تقاضا که به علت شیوع گسترده ویروس کرونا به وجود آمده است، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 40 درصد کاهش یابد.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر