وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

همکاری پلیس و گمرک ضامن ساماندهی بازار گوشی است

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای موفقیت کامل طرح رجیستری و جلوگیری از ورود تلفن همراه مسافری بیش از حد مجاز، همکاری نیروی انتظامی و گمرک ضروری است.

همکاری پلیس و گمرک ضامن ساماندهی بازار گوشی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» افزود: نیروی انتظامی و گمرک با همکاری مناسب می توانند اصالت گذرنامه و تردد مسافران در مبادی ورودی به کشور را به دقت کنترل کنند تا هر فرد فقط یک دستگاه تلفن همراه وارد کشور کند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنترل بیشتر مبادی ورودی کشور را خواستار شد.
    چندی پیش رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از احتکار 200 هزار گوشی وارداتی به دست واردکنندگان و مسافران خبر داد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز بیست و هفتم تیرماه 2 راهکار دولت برای تثبیت بازار تلفن همراه در هفته آینده را معرفی کرد: ترخیص تلفن های همراه از گمرک و عرضه 100 هزار گوشی توقیف شده.
    آذری جهرمی امروز تاکید کرد خوشبختانه نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرده است اما در بدنه آن کار کند پیش می رود.
    وی ادامه داد: تقاضای ما از نیروی انتظامی این است که برای پر کردن این خلاء اقدام لازم را به عمل آورد تا هر مسافر فقط یک دستگاه تلفن همراه وارد کشور کند.
    به گزارش ایرنا، اجرای طرح رجیستری از بیست و هشتم مهرماه پارسال آغاز شد و متعاقب آن گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مسافران ورودی به ایران در صورتی که از خارج گوشی تلفن همراه خریده باشند، موظفند دستگاه خود را در بدو ورود اظهار کنند.
    گمرک ایران تاکید کرد برای یک دستگاه تلفن همراه حقوق گمرکی و 2برابر سود بازرگانی و عوارض دریافت می شود که در مجموع 16 درصد شامل 6درصد به علاوه یک درصد عوارض هلال احمر و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.
    سامانه طرح ثبت تلفن همراه (همتا) بیست و ششم تیرماه اعلام کرد مسافران باید 30 روز پس از ورود به کشور اطلاعات صحیح گوشی تلفن همراه خود در سامانه ثبت گوشی مسافری وارد کنند؛ در غیر این صورت، حتی با وجود ورود اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه، مبلغ پرداختی برگشت داده نمی شود و تجهیزات فعال سازی ارسال نمی شود.
    با این همه، نزدیک به چهار هزار دستگاه گوشی مسافری فاقد شرایط ابلاغ‌شده از سوی گمرک (کم‌اظهاری)، در سامانه همتا شناسایی و خدمات رسانی به برخی از آنها قطع شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر