یک مقام مسئول مطرح کرد؛

ماجرای لغو معافیت واردات تلفن همراه مسافری چیست؟

عصر کالا- رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره لغو معافیت واردات تلفن همراه مسافری توضیحاتی داد.

ماجرای لغو معافیت واردات تلفن همراه مسافری چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین غروی رام رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص تصمیمات اخیر دولت در رابطه با اصلاح رویه واردات مسافری تلفن همراه، گفت: سال‌ها پیش دولت قانونی مربوط به گمرکات وضع کرد که هر مسافر برای واردات تلفن همراه از 80 دلار معافیت مالیاتی برخوردار بود که از اینوع معافیت ها در بسیاری از اقلام الکترونیکی هم مشهود است.

    او بیان کرد: زمانی که طرح رجیستری تلفن همراه شروع شد مسافر‌ها می‌توانستند از این معافیت استفاده کنند. کم کم استفاده از معافیت مالیاتی 80 دلاری این نوع  واردات برای برخی افراد تبدیل به یک رویه تجاری شد درصورتی که طبق قانون استفاده تجاری از این معافیت غیر قانونی است.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: سوء استفاده از این رویه کار را به جایی رساند که شاهد خرید و فروش مدارک سفر مسافران و رجیستر موبایل با استفاده از این مدارک بودیم. تا جایی که حتی از مدارک سفر حجاج نیز برای این نوع واردات سوء استفاده شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به این اتفاق واکنش نشان داد، به همین منظور دولت در پی از صرفه انداختن این رویه شد تا سوء استفاده‌ای از آن صورت نگیرید.

    غروی رام افزود: با توجه به راهپیمایی اربعین در این روزها و جا به جایی بیش از 4 میلیون مسافر ایرانی و اتباع دیگر  انجمن در آن زمان گوشزد کرد که اگر سوء استفاده از این رویه واردات ادامه پیدا کند، شاهد ورود میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه بی پشتوانه و بدون گارانتی در بازار خواهیم بود و ممکن است مجددا شاهد اتفاقاتی در بازار باشیم که هم مصرف کننده و هم فروشندگان زحمت کش بازار دچار مشکل شوند.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی  بیان کرد: در اخبار آمده که دولت راه حل داده است تا معافیت مالیلتی 80 دلاری واردات گوشی مسافری لغو شود، همچنین قرار است مبنای محاسبه‌ عوارض گمرکی و سود بازرگانی رویه مسافری نرخ ارز سنا باشد. ما هم تابع قوانین دولت هستیم و کماکان در تلاشیم تا نسبت به تامین بازار به تعهدات خود عمل و ثبات را در بازار حفظ کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر