کارکنان مایکروسافت مکالمه کاربران اسکایپ را شنود می‌کنند

عصر کالا- به گزارش وب سایت فنی مادربرد (Motherboard) شرکت مایکروسافت با پیمانکارانی قرارداد دارد که مکالمه برخی از کاربران اسکایپ را که با استفاده از نرم‌افزار ترجمه پردازش می‌شود، به منظور بررسی کیفیت کار این نرم‌افزار شنود می‌کنند.

کارکنان مایکروسافت مکالمه کاربران اسکایپ را شنود می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، با وجود این که در شرایط استفاده از اسکایپ موضوع شنود مکالمات کاربران توسط سایر افراد به طور صریح بیان نشده است، شرکت مایکروسافت مدعی است برای گردآوری و پردازش اطلاعات کاربران، از آنها مجوز دریافت کرده است. خدمت ترجمه اسکایپ، مکالمات کاربران را در جریان یک تماس صوتی یا تصویری ترجمه می‌کند، بر اساس گزارش سایت مادربرد (Motherboard) شرکت مایکروسافت صدای ترجمه شده مربوط به مکالمات خصوصی کاربران با نزدیکان را که درباره موضوعات بسیار شخصی از جمله کاهش وزن و مشکلات مربوط به روابط شخصی بوده ، مورد شنود قرار داده است.

    به گفته این وب‌سایت مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد اشخاص طرف قرارداد مایکروسافت قادرند صدای دستورالعمل‌های صوتی کاربران به دستیار دیجیتالی مایکروسافت موسوم به کورتانا را شنود کنند.
    این در حالی است که در اعلامیه حریم خصوصی مایکروسافت گفته شده ممکن است اطلاعات کاربران «با فروشندگان طرف قرارداد این شرکت به اشتراک گذاشته شود»؛ اما هیچ اظهاری مبنی بر این که اطلاعات مذکور در  اختیار انسان‌های دیگر که پیمانکار شرکت هستند یا حتی در اختیار سیستم‌های کامپیوتری هوشمند قرار می‌گیرد، به طور صریح بیان نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر