۲۰۱۹ سال گوشی‌های تاشو نبود!

عصر کالا- کارشناسان بر این باورند که سال جاری میلادی به سالی که قرار بود سرشار از مراسم رونمایی و عرضه گوشی‌های تاشوی جدید باشد، تبدیل نشد.

۲۰۱۹ سال گوشی‌های تاشو نبود!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از سال 2018 میلادی زمزمه‌هایی مربوط به توسعه، تولید انبوه و عرضه گوشی‌های تاشو مجهز به نمایشگرهای انعطاف پذیر شنیده شد به گونه‌ای که برخی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی، رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو خبر دادند  تا جایی که اوایل سال 2019 میلادی نیز کاربران و علاقمندان تکنولوژی شاهد رونمایی گلکسی فولد سامسونگ  و هواوی میت ایکس تاشو بودند.

    به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

    با توجه به آنکه گوشی گلکسی فولد، نخستین گوشی هوشمند تاشو در جهان که چندی پیش توسط سامسونگ معرفی و رونمایی شد، با مشکل در صفحه نمایش مواجه شد بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران از عدم موفقیت این محصول در بازار سخن گفتند و خاطرنشان کردند که همانطور که بسیاری از تولیدکنندگان موبایل همچون اپل و ال جی پیش‌تر اعلام کرده بودند، هنوز برای توسعه و عرضه عمومی گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش تاشو انعطاف پذیر زود است و زمان زیادی تا موفقیت این نوع خاص از محصولات باقی مانده است.

    با اینکه هواوی نیز به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در جهان بعد از سامسونگ اقدام به معرفی گوشی تاشوی میت ایکس کرد، اما به نظر می رسد که سایر شرکت های تکنولوژی تحت تاثیر مشکل و نقصی که قبرای گلکسی فولد پیش آمد، عجله ای برای توسعه و معرفی محصولات تاشو ندارند تا گرفتار مشکلات و تبعات آتی نشوند.

    بر اساس گزارشی که در وب سایت engadget آمده است، سال جاری میلادی تبدیل به سالی که قرار بود میزبان معرفی گوشی های تاشوی متعدد از سوی برندهای مختلف باشد، نشد.  

    پیشتر نیز مدیرعامل شرکت ال جی در این خصوص خاطرنشان کرده بود که هنوز تکنولوژی نمایشگرهای تاشو و انعطاف پذیر به تکامل و شکوفایی نرسیده و نباید در عرضه گوشی های تاشو عجله کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر