سرقت اطلاعات تماس در گوشی‌های اندرویدی

عصر کالا- گروهی از پژوهشگران امنیتی به‌تازگی یک بدافزار خطرناک را در سیستم‌عامل اندروید کشف کرده‌اند که اطلاعات تماس و پیام‌های کاربران را به‌طور مخفیانه به سرقت می‌برد.

سرقت اطلاعات تماس در گوشی‌های اندرویدی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، گروهی از پژوهشگران و محققان فعال در زمینه امنیت سایبری در موسسه تحقیقاتی سیسکو تالوس به تازگی دریافته‌اند که یک بدافزار خطرناک تحت پوشش یک آنتی ویروس تقلبی به نام «Naver Defender» به گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل اندروید حمله کرده و به اطلاعات تماس، پیام‌ها و حریم شخصی کاربران نفوذ و دسترسی یافته و آنها را به‌منظور سوءاستفاده هکرها به سرقت می‌برد. نام این بدافزار که  KevDroid عنوان شده است، ابزار پیشرفته‌ای برای هکرها و مجرمان سایبری است که از این طریق می‌توانند از راه دور، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابند. یکی دیگر از قابلیت‌های خطرناک این بدافزار آن است که می‌تواند تماس‌های تلفنی و صوتی کاربران با مخاطبانشان را ثبت و ضبط کند تا در صورت نیاز، هکرها از آنها سوءاستفاده کنند. این بدافزار به دنبال تروجان خطرناکی که دو هفته پیش توسط پژوهشگران یک موسسه امنیتی با عنوان ESTsecurity در کره‌جنوبی کشف شد، شناسایی و اعلام شده است.
    متخصصان امنیتی در موسسه سیسکو تالوس روز دوشنبه با ارائه گزارشی کامل و طولانی، به انتشار جزئیات دقیقی از فعالیت‌های این بدافزار اقدام کرده‌اند. آنها بر این باورند که هر دو بدافزار کشف شده به نوعی با کره‌شمالی ارتباط دارند و احتمالا تحت پشتیبانی و نظارت آنهاست. این بدافزار جدید که در دو مدل و نسخه در گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده است، قابلیت‌های زیر را داراست: ثبت و ضبط تماس‌های تلفنی و صوتی؛ سرقت اطلاعات و مشاهده تاریخچه جست‌وجو در وب سایت‌های مختلف؛ سرقت اطلاعات و فایل‌های ذخیره شده در گوشی هوشمند؛ دسترسی به نسخه خام و اصلی (root) گوشی هوشمند؛ سرقت تاریخچه تماس‌های تلفنی؛ سرقت ایمیل و پیام‌های متنی ارسالی و دریافتی؛ جمع‌آوری داده‌های مرتبط با مکان جغرافیایی کاربران تنها در 10 ثانیه؛‌ جمع‌آوری و دسترسی به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای دانلود و نصب شده توسط کاربر. به گفته تحلیلگران، تمامی این داده‌های به سرقت رفته در اختیار گروهی از هکرهای پیشرفته قرار خواهد گرفت که از راه دور قادر خواهند بود، کنترل گوشی هوشمند اندرویدی کاربران را در دست بگیرند و از اطلاعاتشان برای مقاصد شوم خود سوءاستفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر