رایزن بزرگانی ایران در عراق اعلام کرد:

۵ میلیارد دلار کالا امسال به عراق صادر شد

عصر کالا- رایزن بزرگانی ایران در عراق اعلام کرد طی ده ماهه سال جاری ۱۰ میلیون تن کالا با ارزش بیش از پنج میلیارد دلار به عراق صادر شده است.

۵ میلیارد دلار کالا امسال به عراق صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، 'ناصر بهزاد' اظهار داشت: ارزش صادرات ده ماهه ایران به عراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو درصد رشد نشان می‌دهد.
    وی در تشریح سهم بازار ایران در عراق گفت: طی این مدت، سهم ایران در بازار عراق 2.8 درصد افزایش دلاری داشته که نشانگر وجود کالاهای با ارزش افزوده بیشتر در سبد صادرات ایران است.
    رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: بیشترین کالاهای صادراتی ایران به عراق که روند افزایشی داشته شامل اجزا و قطعات توربین بخار با 302 درصد، صفحات و ورق های پلاستیکی 285 درصد، شیرینی 61 درصد،روغن سبک صنعتی 139 درصد،آرد گندم بصورت مخلوط با چاودار 1579 درصد است.
    بهزاد در خصوص کالاهایی که امسال به سبد صادراتی ایران به عراق وارد شده است اظهار داشت: از مجموع بیش از 2400 ردیف کالای صادراتی ایران به عراق 500 کالای جدید به سبد صادراتی در 10 ماهه امسال وارد شده است.
    به گفته وی مهمترین این اقلام شامل زعفران فله، پوکه آمپول، کنتور گاز، دستگاه تردمیل، آلومینیوم کارنشده، میگو، سرب تصفیه شده، مولدهای موتور پیستونی، تریلر و تراکتور می باشد.
    گفتنی است' 66 درصد مجموع صادرات ایران به پنج کشور چین، عراق، امارات، کره جنوبی و افغانستان صورت می گیرد و عراق همچنان دومین مقصد صادرات غیرنفتی ایران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر