سامانه ۱۹۵ پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌های شخصی را مسدود می‌کند

عصر کالا- رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: قابلیت استفاده از سامانه ۱۹۵ برای مشترکان تلفن همراه شروع شده است و این قابلیت برای کاربران هیچ هزینه‌ای در پی ندارد.

سامانه ۱۹۵ پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌های شخصی را مسدود می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با سامانه 195 به منظور برخورد با شماره‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا قبل از اجرای طرح برخورد با شماره‌های ارسال کننده پیامک با محتوای تبلیغاتی، سامانه 195 را در اختیار داشت اما به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه 800 و سامانه 195 یکپارچه سازی شدند.

    معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: سامانه 800 برای مسدود سازی پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی برای افراد بود اما سامانه 195 قابلیتی مانند ریپورت در پیام رسان تلگرام را دارد و برای برخورد با ارسال کننده پیامک با محتوای تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توان ارسال کننده پیامک تبلیغاتی را شناسایی و در صورت تکرار ارسال پیامک تبلیغاتی و چندین بار گزارش کاربران، آن شماره، مزاحم شناخته و مسدود می‌شود.

    فلاح جوشقانی با بیان این که برای مسدود سازی یک شماره شخصی، تنها یک گزارش کافی نیست، گفت: به منظور رسیدگی به تخلف یک شماره شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی تنها یک گزارش از ارسال پیامک تبلیغاتی کافی نیست و در صورت رسیدن گزارش کاربران مبنی بر ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی یک شماره شخصی به یک حد معین، قابلیت ارسال پیامک برای آن شماره ارسال کننده مسدود می‌شود.

    وی تاکید کرد: قابلیت استفاده از سامانه 195 برای مشترکان تلفن همراه شروع شده است و این قابلیت برای کاربران هیچ هزینه‌ای در پی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر