کسب مقام اول تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده فرانسه

عصر کالا- تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات بین المللی ریزپرنده فرانسه موفق به کسب مقام اول در بخش چالش مجازی شد.

کسب مقام اول تیم دانشگاه امیرکبیر در مسابقات ریزپرنده فرانسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، تیم ریز پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTMAV) در مسابقات بین‌المللی ریز پرنده (IMAV2017) فرانسه موفق به کسب مقام اول در بخش چالش مجازی (VIRTUAL CHALLENGE) شد.

    این مسابقات از سوی دانشگاه ISAE و با همکاری دانشگاه ENAC از روز دوشنبه 18 سپتامبر (27 شهریور) تا پنج‌شنبه 21 سپتامبر (30 شهریور) در شهر تولوز فرانسه برگزار شد.

    حدود 25 تیم دانشگاهی از کشورهای ایران، استرالیا، برزیل، چین، المان، انگلیس، هند، مکزیک، سنگاپور و چند کشور اروپایی در این مسابقات شرکت کردند.

    هدف از این مسابقات آزمایش کردن راه حل‌های فنی جدید توسط تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها است.

    سرپرستی تیم AUTMAV دانشگاه صنعتی امیرکبیر را ابوالقاسم نقاش عضو هیات علمی دانشگاه برعهده داشت.

    این دوره از مسابقات ریز پرنده فرانسه علاوه بر بخش‌های متداول داخل سالن (indoor) و فضای آزاد (outdoor) دارای بخش‌هایی چون Drone Parade (پرواز هماهنگ ریز پرنده‌ها) Virtual Challlenge  (چالش مجازی) Record Breaking (شکستن رکورد) Treasure Hunt Challenge (کشف گنجینه) بوده است.

    تیم ریز پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 2011 تاکنون هر ساله در این مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب مقام‌های متعددی شده است بنابراین از سوی کمیته برگزار کننده این مسابقات در سال جاری چند بورسیه ثبت‌ نام به این تیم اعطا کرد.

    دو روز اول این رویداد به بخش ارائه مقاله در کنفرانس اختصاص داشت که دو مقاله تیم AUTMAV دانشگاه در بخش کنفرانس این رویداد پذیرفته شد.

    مسابقات سال آینده در شهر ملبورن استرالیا  برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر