تامین امنیت المپیک زمستانی با هواپیمای چهره نگار و پهپاد

عصر کالا- کره جنوبی برای تامین امنیت مسابقات المپیک زمستانی قصد دارد از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده کند و از این طریق با هرگونه تهدید تروریستی مقابله کند.

تامین امنیت المپیک زمستانی با هواپیمای چهره نگار و پهپاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مقامات کره ای می گویند در همین راستا قصد دارند از پهپادهای شکارچی و هواپیماهای تاکتیکی استفاده کنند که به فناوری تشخیص هویت و شناسایی چهره مجهز هستند.

    پهپادهای گشت زن کره ای می توانند با انجام ماموریت برفراز محل برگزاری رقابت های المپیک هرگونه تحرک امنیتی مشکوک را شناسایی و با آن مقابله کنند.

    کره ای ها نگران آن هستند که تروریست ها از پهپاد برای پرتاب بمب استفاده کنند و لذا پهپادهای خود را به قابلیت شلیک تیر و سرنگونی پهپادهای دیگر مجهز کرده اند. اما تمهیداتی برای شلیک به این پهپادها از روی زمین نیز در نظر گرفته شده است.

    کره جنوبی در حین برگزاری این رقابت ها از تعدادی هواپیما برای کنترل آنچه بر روی زمین در حال رخ دادن است نیز استفاده می کند. این هواپیماها به دوربین های مداربسته قدرتمند با قابلیت شناسایی چهره مردم مجهز هستند که کنترل جمعیت از ارتفاع 150 تا 200 متری را ممکن می کند.

    در صورتی که این هواپیماها یک تهدید امنیتی را شناسایی کنند، نیروهای امنیتی بلافاصله به محل واقعه اعزام می شوند و اقدامات لازم را انجام می دهند. نصب دهها دوربین مداربسته با قابلیت ردگیری حرکات مشکوک، وسایل نقلیه مجهز به اشعه ایکس از جمله دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر