جایگزین توربین های بادی؛

کایت ها پرواز می کنند تا انرژی تولید شود

عصر کالا- به زودی به پرواز درآوردن کایت های پرنده بزرگ به روشی جدید برای تولید انرژی های تجدیدپذیر مبدل می شود. این کایت ها در زمانی که باد نمی وزد می توانند جایگزین توربین های بادی شوند.

کایت ها پرواز می کنند تا انرژی تولید شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یک شرکت انگلیسی به نام Kite Power Systems فناوری هوشمندی را برای تامین برق از باد ابداع کرده که مبتنی بر به پرواز درآوردن کایت های بزرگ در آسمان است.

    این کایت ها که صدها متر از زمین بالاتر پرواز می کنند با تحرک و جابجایی خود می توانند برق تولید کنند.

    کایت های یادشده در فاصله حدودا 460 متری از زمین پرواز می کنند و دارای تسمه هایی هستند که چرخش آنها به تولید برق منجر می شود. در صورت وزش باد با سرعت 32 کیلومتر و پرواز این کایت ها با سرعت 160 کیلومتر در ساعت، انرژی برق تولید شده تکان ها و حرکت تسمه در حدی خواهد بود که به تولید برق به میزان مقرون به صرفه و اقتصادی برای این سیستم بینجامد.

    مهم ترین مزیت استفاده از این روش به جای توربین های بادی هزینه تمام شده پایین تر آن است. بررسی ها نشان می دهد هزینه تولید برق از این طریق در مقایسه با روش استفاده از توربین های بادی تا 50 درصد کمتر است، زیرا در این روش نیازی به مصرف مقدار زیادی فولاد یا نصب شبکه های پیچیده لوله نیست.

    در جریان استفاده آزمایشی از یکی از این کایت ها 40 کیلووات ساعت انرژی به دست آمده و انتظار می رود این رقم در آینده به 500 کیلووات ساعت افزایش یابد. انتظار می رود این سیستم ظرف 3 تا 5 سال آینده تجاری سازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر