کاهش قیمت لوازم خانگی در روزهای آینده

عصر کالا- رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان صوت و تصویر گفت: مواد اولیه کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی موجود است و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم و با توجه به واقعی شدن قیمت ها تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده اند. بر همین اساس در هفته جاری شاهد کاهش قیمت‌ها و واقعی شدن آن بودیم و پیش بینی ما این است این روند در هفته های آتی نیز ادامه داشته باشد.

کاهش قیمت لوازم خانگی در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایلنا، سید علیرضا موسوی مجد در خصوص وضعیت بازار و تاثیر افزایش قیمت ها بر روند کاری تولید کنندگان لوازم خانگی گفت:با افزایش 20 درصدی قیمت‌ها تولیدکنندگان برای افزایش تولید بیشتر تشویق شده‌اند و پیش بینی ما این است که به زودی بازار روند عادی خود را پیدا خواهد کرد.

    رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور تصریح کرد: معمولا در ماه های ابتدایی سال فروش به حداقل می رسد و در واقع اصل بازار لوازم خانگی در ماه های منتهی به پایان سال است اما با توجه به تحولات ارزی و شیطنت برخی از عرضه کنندگان در احتکار کالا بازار این صنف دچار تلاطم شد.

    وی گفت: تولید کنندگان به دلیل حجم بالای کالا نمی توانند اصطلاحا دپو کنند از طرف دیگر تعطیلی خط تولید و بیکار ماندن موقتی کارگران اصلا امرخوشایندی نیست و حاشیه های بسیاری برای تولید کننده دارد پس اینکه بگوییم فلان برند کالای خود را احتکار کرده درست نیست.

    موسوی مجد اظهار داشت: شرایط به وجود آمده در بازار ارز و تخلف برخی عرضه کنندگان سبب شد که مردم هراسان شوند و خرید 6 ماه آینده خود را امروز انجام دهند و حتی برخی خانواده‌ها زودتر لوازم خانه خود را تبدیل به احسن کردند همین امر سبب شد که تقاضای کاذب در بازار به وجود آید اما در نهایت امروز که قیمت ها رو به منطقی شدن می روند ثابت شد افرادی که در آن زمان کالا را احتکار یا مصرف خود را زودتر خریداری کردند ضررهنگفتی کرده اند.

    وی خاطرنشان کرد: شرکت های تولید کننده در این مدت تمام تلاش خود را برای تامین بازار انجام داده اند به طوری که بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی کشور نسبت به سال گذشته در برخی از حوزه ها 108 درصد افزایش توزیع داشته است و الان کمتر نمایندگی مجاز  وجود دارد که اظهار کند جنس ندارد.

    موسوی مجد گفت: مواد اولیه کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی موجود است و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم و با توجه به واقعی شدن قیمت ها تولیدکنندگان تولید خود را افزایش داده اند. بر همین اساس در هفته جاری شاهد کاهش قیمت‌ها و واقعی شدن آن بودیم و پیش بینی ما این است این روند در هفته های آتی نیز ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر