سهم بازار برای برخی لوازم خانگی داخلی کامل است

عصر کالا- دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: سهم صددرصدی بازار فروش برای کالاهایی چون آبگرمکن، کولر و بخاری در انحصار تولیدات داخلی است و هیچ کالای مشابه خارجی در بازار وجود ندارد.

سهم بازار برای برخی لوازم خانگی داخلی کامل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حبیب اله انصاری افزود: آبگرمکن زودجوش یا فوری با وجود اینکه در دیگر کشورها هم تولید می شود در بازار ایران حتی یک دستگاه هم وجود ندارد ضمن اینکه ما این کالا را به اروپا هم صادر می کنیم.

    وی اضافه کرد:​ با توجه به ظرفیت های تولیدی در کشور، کولر با کیفیت و تنوع مناسب در داخل کشور تولید می شود بنابراین کولر خارجی در بازار ایران وجود ندارد ضمن اینکه توانمندی صنعت تولید بخاری در کشور به گونه ای بوده که بخاری مورد استفاده در کشور فقط تولید داخل است و نمونه خارجی در کشور نداریم.

    انصاری گفت: در شرایطی که تا چند سال قبل تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی در ایران تولید نمی شد هم اکنون تلویزیون با بهترین فناوری و با کیفیت و قیمت رقابتی در ایران تولید می شود.

    وی با بیان اینکه داخلی سازی لوازم خانگی در ایران رو به توسعه است افزود: ​قبلاً اجاق گاز فقط در تنوع صفحه ای و رومیزی در ایران تولید می شد که شبکه ای روی آن قرار داشت اما امروز اجاق گازهای ایرانی مجهز به کلید هوشمند و ترموستات شده اند ضمن اینکه این اجاق گازها، ارگونومیک هم هستند.

    انصاری گفت: شبکه سازی وسیعی برای تأمین نیازمندی های لوازم خانگی در ایران ایجاد شده است بنابراین نگاه ما به این صنعت نگاه مونتاژی نیست که قطعه و یا بخشی از محصول وارد کشور شود به جرأت می توانم بگویم در تمام محصولات انرژی بر لوازم خانگی، هیچ قطعه خاصی را از خارج وارد نمی کنیم ضمن اینکه مواد اولیه بالادستی در ایران تولید می شود. البته در زمینه های همکاری کارخانجات لوازم خانگی با کارخانجات دولتی تأمین کننده مواد اولیه همچنان مشکلاتی وجود دارد.

    وی افزود: هم اکنون کارخانجاتی در ایران شروع به فعالیت کرده اند که با مجوز وزارت صنعت محصول با برند خارجی تولید می کنند یعنی کیفیت تولید داخلی به حدی رسیده که می تواند برند خاصی را تولید کند.

    دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران همچنین با انتقاد از صدور مجوزهای متعدد برای تولید محصولات گفت: برای تولید یخچال 140 مجوز، تولید لباسشویی 123 مجوز، لوازم خانگی کوچک 50 مجوز، بخاری گازسوز 240 مجوز و برای تولید اجاق گاز 280 مجوز صادر شده که نشان می دهد این حجم از واحدهای تولیدی نمی توانند تولید اقتصادی داشته باشند زیرا هرچه تعداد مجوزها افزایش می یابد کمیت تولید کاهش می یابد و این کاهش تولید موجب می شود واحد نتواند امکاناتی مانند آزمایشگاه و واحدهای تحقیق و توسعه ایجاد کنند و برخی از این واحدها هم از گردونه تولید خارج شدند البته این درحالی است که در دنیا واحدهای صنعتی درحال تجمیع هستند.

    وی گفت: امروز ما می توانیم با تولیدات داخلی نیازمندی های لوازم خانگی داخل کشور را تأمین کنیم و از این رو نیازی به واردات نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر