مرکز منطقه ای بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کره در ایران ایجاد می شود

عصر کالا- با گذشت نزدیک به ۲ دهه از مونتاژ برخی محصولات کره ای در ایران، بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کره جنوبی در نظر دارد برای تامین بازار خاورمیانه، مرکز منطقه ای خود را در ایران مستقر کند.

مرکز منطقه ای بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی کره در ایران ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، همکاری اقتصادی ایران و جمهوری کره پس از اجرای برجام و سفر رئیس جمهوری پیشین این کشور در شهریور ماه 95 به تهران وارد دور تازه ای شد و شرکت های کره ای برای سرمایه گذاری مشترک در ایران و بانک های این کشور برای اعطای وام خارجی به طرح ها و پروژه های ایرانی اعلام آمادگی کردند.
    نتیجه این همکاری، امضای قرارداد اعطای هشت میلیارد یورو تامین مالی خارجی (فاینانس) از سوی اگزیم بانک کره جنوبی به ایران بود که اوایل شهریور ماه امسال به امضا رسید.
    هرچند همکاری صنعتی ایران و کره جنوبی سابقه دارد و نزدیک دو دهه از تولید برخی محصولات لوازم خانگی کره ای در ایران می گذرد اما تفاوت دور جدید همکاری های دو طرف با گذشته در این است که در دوره های قبل، تنها مونثاژ این محصولات در ایران انجام می شد اما اکنون قرار است فناوری های تولید نیز انتقال یابد که نیاز امروز صنعت ایران است.
    در این دور همکاری ها قرار است طرف ایرانی و شرکت کره ای برای تولید نسل جدید تلویزیون های هوشمند همکاری کنند تا علاوه بر اشتغالزایی، توانمندی متخصصان ایرانی برای تولید محصول های روز جهان را ارتقا دهند.
    مدیر بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیکس که طرف ایرانی مشارکت کننده در این طرح است، چندی پیش در آیین رونمایی از جدیدترین تلویزیون های این شرکت کره ای در ایران تاکید کرد که قرار است این محصول در ایران تولید و به کشورهای منطقه صادر شود.
    نوید قنادان به خبرنگاران گفت که قرار است فناوری تولید این تلویزیون ها قرار است به طور کامل به ایران منتقل شود، یعنی اینکه همزمان با تولید این تلویزیون ها در سایر نقاط جهان، در ایران نیز این محصول توسط مهندسان و متخصصان ایرانی تولید و آماده ورود به بازار می شود و از نظر کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش هیچ تفاوتی با نمونه مشابه خارجی و وارداتی نخوهد داشت.
    وی تاکید کرد: این توان را داریم که همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر درونزایی و برون گرایی در اقتصاد ایران و در سایه انتقال فناوری، امکان کارآفرینی، اشتغال‌زایی و تقویت مهارت‌های تخصصی مهندسان ایرانی را فراهم ‌کنیم.
    به گفته وی، 200 برنامه نرم افزاری تولید جوانان ایرانی در این تلویزیون عرضه می شود که گام مهمی برای کارآفرینی و تشویق جوانان برای توسعه فعالیت ها در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می رود.
    قنادان خاطر نشان کرد، انتظار می رود با راه اندازی این خط تولید به طور غیرمستقیم برای 30 هزار نفر شغل ایجاد شود و ایران به عنوان قطب اصلی تامین کننده نیازهای منطقه خاورمیانه با شرکت سامسونگ کره جنوبی همکاری داشته باشد.
    به گزارش ایرنا، پس اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 در موضوع هسته ای در دی ماه 94، کشورها و شرکت های بسیاری برای حضور در بازار ایران و آغاز سرمایه گذاری های مشترک ابراز تمایل کرده اند که این تقاضاها حوزه وسیعی از صنعت نفت و انرژی، صنایع سنگین، خودروسازی، لوازم خانگی و حمل و نقل را در بر می گیرد.
    نیروی کار تحصیلکرده و جوان، برخورداری از امنیت، موقعیت راهبردی ایران و دسترسی آسان به بازار 400 میلیونی خاورمیانه و انرژی ارزان از مزیت هایی است که سرمایه گذاران خارجی را برای حضور در بازار ایران جذب می کند.
    توسعه همکاری های مشترک و نیز تولید مشترک به قصد صادرات، رویکردی است که دولت یازدهم در زمینه سرمایه گذاری خارجی در پیش گرفته که این سیاست در دولت دوازدهم نیز استمرار دارد.
    از آنجا که طبق برنامه ششم توسعه باید 25 درصد از سرمایه مورد نیاز برای توسعه کشور و تحقق رشد هشت درصدی از طریق سرمایه گذاری خارجی و فاینانس تامین شود، دستگاه های اجرایی، تسهیل سرمایه گذاری خارجی و هدایت شرکت های ایرانی به سمت تولید مشترک برای حضور در بازارهای جهانی را در دستور کار خود دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر