استارت دوباره برای کارت خرید کالا + جزئیات

عصر کالا- جزئیات طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اعلام شد.

استارت دوباره برای کارت خرید کالا + جزئیات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پرونده طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در حالی سال گذشته بسته شد که نه تنها انتقادات عدیده‌ای به آن وارد شد بلکه دو مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی نسبت به چگونگی اجرای آن چه در خصوص لیست کالاهای مدنظر و نیز تسهیلات بانکی معترض بودند.

    با این وجود وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی پیشنهاد جدیدی را به منظور اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال 1396 و 1397 به بانک مرکزی ارائه کرده که حدود 20 روز قبل به تایید و اصلاح سازمان برنامه و بودجه نیز رسیده است.

    بدین منظور پیش بینی دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار گرفته و میزان اعتبار هر کارت به طور متوسط برابر پنج میلیون تومان است تا در مجموع طرح مذکور به میزان 10 هزار میلیارد تومان در صورت توافق نهایی بانک مرکزی اجرایی شود.

    افزایش جامعه تحت پوشش طرح

    قرار بر این است که 650 هزار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال 1396 و یک میلیون و 350 هزار کارت دیگر طی سال 1397 در اختیار متقاضیان قرار گیرد  و جامعه هدف تحت پوشش آن کلیه کارکنان و بازنشستگان دولت و نیز مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی خواهند بود.

    در این طرح، اعتبارات پیش بینی شده توسط منابع بانک‌ها با نرخ سود تسهیلات 18 درصد که شش درصد آن توسط واحدها و 12 درصد آن توسط متقاضیان به نفع سیستم بانکی پرداخت خواهد شد در نظر گرفته شده است.

    شهریورماه زمان احتمالی آغاز کار

    عباس هاشمی – مدیر کل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت معدن و تجارت – با تایید این خبر، به ایسنا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه مورد نظر در راستای اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را به بانک مرکزی اعلام کرده و در صورت تایید بانک مرکزی از ابتدای شهریورماه سال جاری طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد.

    به گفته وی، مشکلات اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته تا در طرح پیش‌رو شاهد معضلات پیش آمده نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر