شرکت‌های لوازم خانگی به دنبال افزایش قیمت

عصر کالا- شرکت‌های لوازم خانگی با خودداری از عرضه کالا به بازار به دنبال افزایش قیمت هستند و با این شرایط خرید و فروش در این بازار به حداقل رسیده است.

شرکت‌های لوازم خانگی به دنبال افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، با توجه به شرایطی که طی چند روز گذشته در بازار ارز به وجود آمد برخی از بازار‌ها نیز دستخوش تحولات شد به نوعی که خرید و فروش یا بسیار اندک یا کاملا متوقف شد.

    یکی از بازار‌هایی که پس از شرایط ویژه بازار ارز دچار تحول شد، بازار لوازم خانگی است که تقریبا خرید و فروش در آن راکد شد و نه فروشندگان تمایل به فروش دارند و نه خریداران رغبتی به خرید.

    هرچند به دلیل اینکه بسیاری از لوازم خانگی در کشور وارداتی هستند با قیمت ارز رابطه مستقیم دارند اما، با توجه به تک نرخی شدن ارز از سوی دولت و اعلام دلار 4 هزار و 200 تومانی، قاعدتا نباید تغییر محسوسی در قیمت‌ها شاهد باشیم.

    اما برخلاف این مسئله نوسانات نرخ ارز در هفته گذشته بهانه‌ای شده تا شرکت‌های عرضه لوازم خانگی از عرضه کالا به بازار خودداری کرده تا از این طریق بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

    گشت و گذار در بازار لوازم خانگی حاکی از این است که اکثر فروشندگان از فروش کالا خودداری کرده و یا قیمت‌ها را افزایش داده اند و عنوان می‌کنند شرکت‌های لوازم خانگی از عرضه کالا به آن‌ها خودداری می‌کنند و دنبال افزایش قیمت هستند بنابراین تا قیمت‌های جدید مشخص نشود از کالا نمی‌فروشیم.

    از طرفی مصرف کنندگان نیز ترجیح می‌دهند فعلا از خرید کالای مدنظر منصرف شوند و منتظر بنشیند تا وضعیت بازر مشخص شود.

    محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار تغییر نکرده است و کالا‌ها با همان سود قانونی در حال فروش هستند و شرکت‌ها تنها تخفیف‌های خود را حذف کردند.

    وی در پاسخ به این سئوال که چرا عرضه کالا در بازار کم شده است افزود: هر ساله در فروردین ماه شرکت‌ها اقدام به انبار گردانی می‌کنند در نتیجه عرضه کاهش می‌یابد و این ارتباطی به بازار ارز ندارد.

    طحان پور خاطرنشان کرد: البته برخی از شرکت‌ها درخواستی را برای افزایش قیمت به سازمان حمایت ارائه کردند و در حال حاضر در انتظار جواب این سازمان هستند.

    وی با بیان اینکه هیچ فروشنده‌ای اجازه ندارد کالای فروخته شده را به بهانه افزایش قیمت به خریدار تحویل ندهد و یا درخواست مبلغ بیشتری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر