لوازم خانگی تولید مشترک بخریم یا نه؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به حضور برخی برندهای مطرح تولید لوازم خانگی در ایران گفت: ظرف یک تا دو سال آینده برخی برندهای تولید لوازم خانگی از ایران به عنوان هاب صادراتی خود استفاده‌ خواهند کرد.

لوازم خانگی تولید مشترک بخریم یا نه؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمد طحان‌پور اظهار کرد: در حال‌حاضر شرکت‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، در زمینه ساخت همه لوازم‌خانگی فعال بوده و در مجموع، در همه بخش‌ها ما شاهد حضور کالاهای تولید مشترک در بازار هستیم.

    وی ادامه داد: بر همین اساس در موارد متعدد تلاش این شرکت‌ها و کارخانه‌ها بر آن است که از ایران به‌عنوان پایگاه صادراتی برای منطقه خلیج‌فارس استفاده کنند؛ به‌گونه‌ای‌که پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده یا حتی پیش از آن، ایران به هابی برای صادرات لوازم‌خانگی سامسونگ و ال‌جی در منطقه تبدیل شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سئوال که آیا کشورهایی مانند ترکیه این اجازه را خواهند داد که ایران چنین عنوانی را به خود اختصاص داده و چنین فعالیتی داشته باشد؟ گفت: کشور ما با توجه به نزدیکی به کشورهای خاورمیانه، گزینه‌ بسیار مناسبی برای صادرات لوازم‌خانگی برندهای مختلف محسوب می‌شود؛ چراکه برای مثال، سامسونگ و ال‌جی در گذشته در خاورمیانه خط تولیدی نداشته‌اند و شاید فقط یکی از آن‌ها در زمینه تولید تلویزیون در نزدیکی مصر، محلی برای تولید به خود اختصاص داده است.

    طحان پور افزود: این‌که چرا این اتفاق در کشوری مانند ترکیه نمی‌افتد نیز دو دلیل اصلی دارد؛ اول اینکه ترکیه روی تولیدات خود تعصبی خاص داشته و سعی می‌کند در راستای حمایت از آن‌ها گام بردارد، نه مانند ما که کارخانه‌هایی مثل ارج و آزمایش را داشته و هیچ تعصبی روی آن‌ها نداشتیم. نکته دیگر آن‌که گرچه شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سامسونگ برای صادرات و تولید محصولات خود ایران را انتخاب کرده، همچنان شرکت‌هایی مانند بوش و زیمنس و موارد دیگر هستند که این فعالیت را به ترکیه منتقل کرده‌اند.

    وی درباره کیفیت تولیدات مشترک اظهار کرد: این شرکت‌ها نام برند خود را خراب نمی‌کنند و از کیفیت خود تحت هیچ شرایطی نمی‌کاهند. اصلا مگر می‌شود برندهای مطرح کالای درجه دو و سه تولید ‌کنند!؟

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: ممکن است تولید برخی محصولات این شرکت‌ها در ایران گران تمام شود و آن‌ها آخرین فناوری خود را راهی ایران نکنند؛ برای مثال ممکن است یخچالی که این شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی خود تولید می‌کنند برای ایران کمی گران باشد، اما در نهایت تولیداتی با همان کیفیت در ایران نیز تولید می‌شودکه نمونه ایرانی آپشن‌های کمتری دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر