صنعت لوسترسازی نیاز به حمایت های دولت برای رسیدن به جایگاه مهمترین صنعت صادراتی ایران دارد

عصر کالا- یکی از فعالان صنعت لوستر سازی ایران گفت: صنعت لوسترسازی ایران قابلیت های زیادی دارد که در صورت حمایت شدن از سوی دولت می تواند به جایگاه مهمترین صنعت صادراتی ارتقا پیدا کند.

صنعت لوسترسازی نیاز به حمایت های دولت برای رسیدن به جایگاه مهمترین صنعت صادراتی ایران دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»ت به نقل از ایرنا، مهدی مظاهری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی، صادراتی صنعت لوستر ایران ،افزود:صنعت لوسترسازی ایران توانایی رقابت با تولید کنندگان بزرگ جهانی این صنعت را دارد و در صورت حمایت های دولتی می تواند جزو بزرگترین صنایع صادراتی ایران قرارگیرد.

    وی با بیان اینکه اکنون تولیدات این صنعت به کشورهای ایتالیا، آلمان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان و قزاقستان صادر می شود، ادامه داد: می توان این تولیدات را به اقصی نقاط جهان صادر کرد .
    مظاهری گفت: 80درصد تولیدات این صنعت از مواد اولیه داخلی تامین می شود و اکنون طراحی های این صنعت ایرانی جزو پنج نشان مشهور جهانی محسوب می شوند .
    به گفته این فعال صنعت لوسترسازی 400 کارگاه لوسترسازی در کشور وجود دارد که 40 هزار نفر به طور مستقیم و یکصد هزار نفر غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند.
    مظاهری وضعیت کنونی این صنعت را خیلی مطلوب ندانست و ادامه داد: اکنون تعدادی از کارگاه های این صنعت فعالیت کمی دارند و اگر حمایت دولت از این صنعت بیشتر شود رونق به این صنعت بازخواهد گشت.
    وی افزود: امروز چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی صادراتی صنعت لوستر ایران در مصلی امام خمینی(ره) آغاز بکارکرد و در این نمایشگاه صنعتگران و هنرمندان مناطق مختلف کشور، جدیدترین تولیدات لوستر و چراغ های تزئینی را به نمایش گذاشتند.
    مظاهری گفت: بیش از 150 تولید کننده لوستر و چراغ های روشنایی و تزئینی از سراسر ایران در این نمایشگاه انواع لوسترهای سقفی و دیواری، لوسترهای مساجد و زیارتگاه ها، انواع چراغ های تزئینی منزل، شمعدانی، چراغ های تزئینی شرکت ها ، ادارات و هتل ها، چراغ های شهری، چراغ های فضای باز، مجسمه ها و تابلوهای تزئینی و صدها نوع دیگر از لوسترها و چراغ های روشنائی را ارائه کرده اند که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
    وی افزود:این نمایشگاه، با هدف توسعه و افزایش تولید این صنعت در کشور، افزایش راندمان تولید، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنایی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت لوستر سازی جهان و اشتغالزائی برپا شده است.
    چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی صادراتی صنعت لوستر ایران تا 20 آذرماه هر روز از ساعت 11 تا 21 و روزهای جمعه از ساعت 13 تا 21 در ضلع جنوبی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر