عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قاچاق در لوازم خانگی نداریم

عصر کالا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در زمینه لوازم خانگی گزارشی از قاچاق ارائه نشده است.

قاچاق در لوازم خانگی نداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت، سید مهدی مقدسی با بیان اینکه لازمه حمایت از تولید ملی مبارزه با قاچاق کالا است، اظهار داشت: در سال حمایت از تولید ملی باید الزاماتی برای مبارزه با قاچاق کالا در نظر گرفته شود، در این زمینه دولت مدعی است که میزان قاچاق را کاهش داده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار ارائه شده در زمینه کاهش قاچاق گفت: بر اساس آمارهای دولتی قاچاق از 25 میلیارددلار به 12.5 میلیارد دلار رسیده که رقم قابل توجهی است با این وجود برخی ادعای دولت و آمار ارائه شده را قبول ندارند.

    نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه با مجموعه گمرک کشور نشستی تشکیل شده است، ادامه داد: در نشستی که اخیرا برگزار شد، تمام گمرک های کشور ملزم به تجهیز دستگاه ایکس ری شدند که این امر به سرعت انجام شد، علت چنین الزامی این بود که قاچاق کالا از مبادی رمسی صورت می گفت به همین جهت با افزایش نظارت و کنترل میزان قاچاق کاهش یافت.

    لوازم خانگی

    وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع، قضایی و امنیت در زمینه مبارزه با قاچاق نشست مشترک داشته اند، بیان داشت: ابعاد مختلف قاچاق کالا مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد که در نهایت به شاهد کاهش قاچاق هستیم.

    این نماینده مجلس با تاکید براینکه قاچاق کالا کمر تولید را شکسته است، گفت: با کنترل مبادی ورودی کشور و تعیین تعرفه های وارداتی تلاش شده است از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود. اما از سوی دیگر می طلبد که تولید کننده کیفیت و بسته بندی را ارتقا دهد و نیاز مصرف کننده را تامین کند.

    مقدسی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در زمینه لوازم خانگی قاچاق صورت نگرفته است گفت: تا کنون در زمینه قاچاق لوازم خانگی گزارشی ارائه نشده اما مسلم است که همه ما باید برای کاهش قاچاق در تمام کالاها تلاش کنیم

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: نوسانات ارز تاثیر خود را در قیمت محصولات نشان داده اما دولت قول داده است که در بازار ثبات ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر