رشد ۲۲۰ درصدی کشف کالای قاچاق در البرز

عصر کالا- دبیرکمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت که کشف کالای قاچاق در سال جاری با رشد ۲۲۰ درصدی همراه بوده است.

رشد ۲۲۰ درصدی کشف کالای قاچاق در البرز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، علی اکبر زارعی نژاد روز چهارشنبه افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سالجاری 512 میلیارد و 347 میلیون ریال بود در حالی که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده 160میلیارد و 79میلیون ریال بوده است.
    وی ادامه داد: برای سال 96 رسالت کمیسیون استمرار سیاست گذاری های جامع، هماهنگی مؤثر و نظارت همه جانبه با بهره گیری از تمام ظرفیت های استان به منظور هم افزایی و همسوئی دستگاه ها در مقابله جدی با پدیده قاچاق سازمان یافته است و برای نیل به اهداف، 57 محور فعالیتی با دو کارکرد ایجابی و سلبی تدوین و ابلاغ شده است.
    زارعی نژاد گفت: روند تلاش ها برای کاهش 10درصدی حجم قاچاق است (مبداء – مسیر- مقصد) مورد قرار گرفته توجه است.
    وی اضافه کرد: بیشتر کالاهایی که مزیت تولید داخل است شامل گروه نساجی (پارچه – پتو – کیف – کفش) کالاهای سلامت محور ، کالاهای دخانی ، لوازم خانگی و الکترونیکی ، فرآورده های نفتی و مصنوعات طلا در دستور کاری بوده است و در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی 3 اصل آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با موضوعیت مردمی کردن مبارزه و تغییر رفتار مصرفی جامعه راهبرد فعالیت ها می باشد که با همت تمام دستگاهها اثر بخشی فعالیت ها در کاهش حجم قاچاق وکمک به رشد تولید داخل و رونق کسب و کار در استان باشد.
    این مسئول خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی ستادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، جزء سه استان برتر ، پلیس مبارزه با قاچاق استان ، جزء پلیس برتر کشور، دانشگاه علوم پزشکی – تعزیرات حکومتی- صمت – بازرسی اصناف جزء دستگاههای برتر شده اند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر