سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

لوازم خانگی تولید داخل کددار می‌شود

عصر کالا- مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷ کد رهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی داده می شود.

لوازم خانگی تولید داخل کددار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, حمیدرضا غزنوی­ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه تیترامشب در خصوص ظرفیت مصرف و میزان قاچاق لوارم خانگی در بازار ایران گفت: مصرف بازار ایران در لوازم های خانگی یخچال، یخچال فریزر و سای بای ساید یک میلیون و 500 هزار دستگاه، لباسشویی یک میلیون و 400 هزار دستگاه، اجاق گاز 700 هزار دستگاه، تلویزیون (وسایل صوتی و تصویری) 2 میلیون دستگاه است.

    وی تصریح کرد: متاسفانه 13 درصد قاچاق­ کل کشور مربوط به لوازم خانگی است.

    سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره­ به اینکه در کشور­ 2 برابر نیاز بازار، ظرفیت تولید تولید یخچال و لباسشویی داریم، افزود: متاسفانه 800 هزار دستگاه یخچال به طور رسمی به کشور وارد می شوند.

    غزنوی با اشاره به اینکه در بحث اجاق گاز واردات کالای خارجی نداریم، گفت: به دلیل کیفیت مرغوب اجاق گاز ایران، رقبای خارجی توان رقابت با تولیدات داخلی این محصول ندارند.

    عباس هاشمی مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت،در گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه آمار تولید لوازم خانگی منتخب سال گذشته 102میلیون و 300 دستگاه در کشور است، گفت: آمار سال 96 با توجه به قدرت خرید مردم، وضعیت بازار و مشکلات واحدهای تولیدی یک میلیون و 100 دستگاه در سال 96 تولید داشتیم.

    وی افزود: لباسشویی یک میلیون و 900 هزار دستگاه ظرفیت تولید داشتیم که از این مقدار 900 دستگاه تولید شد و همچنین­ کولر آبی 2 میلیون و 300 دستگاه که 800 دستگاه تولید داشتیم.

    وی با بیان اینکه اهداف وزارت صنعت توانمندسازی واحدهای صنعتی است، گفت: حقوق ورودی لوازم خانگی را از 40 درصد به 55 درصد افزایش دادیم.

    وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های وزارت صنعت حمایت از قطعه سازان است، افزود: باتوجه به اینکه 30 تا 35 درصد آمار واردات در صنعت لوازم خانگی گزارش شده است، سعی داریم تولیدات قطعه سازی را توانمندتر کنیم.

    هاشمی افزود: از 6 ماهه دوم سال 96 تمامی لوازم خانگی را در فهرست ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان بردیم تا تمام محصولات لوازم خانگی باید از شرکتهای خارجی نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشند تا وارد کننده ضمن پرداخت حقوق دولت بتواند خدمات پس از فروش داشته باشد.

    وی گفت: بحث رقم قاچاق کالا تقریبی است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا رقم مشخصی را اعلام نمی کند.

    مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت افزود: در 6 ماهه سال 97 کد رهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر