چرا فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی نمی‎فروشند؟

عصر کالا- مشاهدات میدانی نشان می دهد، برخی فروشگاه های زنجیره ای از جمله رفاه در شعب بزرگ خود فروش لوازم خانگی را متوقف کرده و بخش لوازم خانگی را با کالاهای دیگر پُر کرده اند.

چرا فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی نمی‎فروشند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، چند وقتی است که بازار خرید و فروش لوازم خانگی هم به واسطه التهابات قیمتی بازار و کاهش عرضه محصولات توسط تولیدکنندگان با مشکلاتی روبه رو شده که هنوز تدبیری برای آن از سوی مسئولین بکار گرفته نشده است.

    تولیدکنندگان لوازم خانگی مدعی هستند برای دریافت ارز باید مشقت زیادی را متحمل شوند تا در نهایت بتوانند ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند، از طرف دیگر مواد اولیه هم با رشد 30 درصدی قیمت روبه رو شد که در این شرایط تولیدکننده مجوزی برای افزایش قیمت ها ندارد. همین موضوعات عاملی شده تا حجم تولید واحدها کاهش یافته و تولیدکنندگان توانایی تأمین نیاز بازار را نداشته باشند. در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی با تشدید مشکلات امکان فعالیت ندارند و بازار این محصولات هم بلاتکلیف است.

    امروز اگر کسی مشتری خرید لوازم خانگی باشد باید به زحمت مغازه ها را یکی یکی سر بزند تا در نهایت محصول مورد نیاز خود را با قیمت‌های بسیاری بالایی تهیه کند. متأسفانه افرادی که برای تهیه جهزیه به اجبار باید خریدهای خود را انجام بدهند با ضرر مواجه شده و مجبور به خرید لوازم آنهم با چندین برابر قیمت هستند.

    مشاهدات میدانی نشان می‌دهد  تعدادی از فروشگاه های بزرگ هم از فروش لوازم خانگی ممانعت کرده و حتی بخش لوازم خانگی خود را با کالاهای دیگر پرکرده اند.

    به عنوان نمونه اگر به شعبه جمهوری فروشگاه رفاه سری بزنید مشاهده می‌کنید که بخش لوازم خانگی این فروشگاه که فضای بزرگی را به خود اختصاص داده بود، جای خود را به کالاهای دیگر داده است. دلیل این موضوع را از فروشندگان این فروشگاه جویا شدیم که پاسخ قانع کننده ای ندادند به همین منظور دلیل این اقدام فروشگاه را از طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی پرسیدیم.

    وی با اعلام اینکه پیش از این عرضه محصولات لوازم خانگی به صورت اعتباری بود، گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی فروش های اعتباری خود را متوقف کرده و  کالا به صورت محدود و آنهم نقدی می‌فروشند که بسیاری از فروشگاه ها توانایی خرید های نقدی نداشته و ترجیح می‌دهند بخش لوازم خانگی خود را با کالاهای دیگری پر کنند.

    طحان پور افزود:در فروشگاه های اینترنتی هم عرضه محصولات کاهش و حتی قطع شده است. همچنین تولیدکنندگان داخلی و خارجی که فروشگاه های عرضه مستقیم محصولات داشتند نسبت به تعطیلی فروشگاه ها اقدام کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر