ستاد تنظیم بازار با پیش فروش لوازم خانگی موافقت کرد

عصر کالا- اعضای ستاد تنظیم بازار پس از بررسی جوانب با طرح پیش فروش لوازم خانگی موافقت کرد، قرار است این طرح بدون تبعیض برای واحدهای توانمند، بدون مداخله دولت اجرا شود.

ستاد تنظیم بازار با پیش فروش لوازم خانگی موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، در نشست کارگروه تنظیم بازار، در این نشست بررسی پیشنهادی در خصوص پیش فروش لوازم خانگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.اعضای ستاد تنظیم بازار پس از بررسی جوانب این موضوع موافقت خود با طرح پیش فروش لوازم خانگی بدون تبعیض برای واحدهای توانمند و بدون مداخله دولت اعلام کردند.

    بر این اساس اعضای کارگروه اعلام کردند با اجرای این طرح به شرطی موافقت دارند که رفتار مبتنی بر حمایت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار مورد انتظار نباشد.

    با این پیش فرض، در صورت توافق مقامات مسئول ، پیشنهاد دهندگان یا شرکت‌های مشابه می‌توانند از ظرفیت‌های اجرایی و تخصصی خود برای پیاده‌سازی هر گونه طرح در فضای مشابه به شکلی رقابتی استفاده کنند. ضمن اینکه با اعلام سازمان حمایت مبنی بر تدوین، تصویب و ابلاغ ضوابط فروش اقساطی و پیش‌فروش کالا در هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها، عملا راه برای شرکت‌های توانمند جهت عرضه کالا با قیمت مقطوع و با کمترین نوسان قیمت وجود دارد و شرکت‌های برند بر اساس ارزش برند و جایگاهی که نزد مصرف‌کنندگان دارند ،با اطلاع رسانی کامل از شرایط و ضوابط عرضه کالای تولیدی خود به شرط رعایت قیمت مندرج در سامانه 124 سازمان حمایت اقدام نمایند.

    در پایان مقرر شد گزارشی در خصوص تصمیمات کارگروه به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ابلاغ شیوه اجرای طرح ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر