از قیمت لوازم خانگی چه خبر؟!

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: درخواست جدیدی برای افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان داده نشده اما با توجه به افزایش هزینه منابع انسانی قیمت این محصولات در ماه دوم سال حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

از قیمت لوازم خانگی چه خبر؟!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در پاسخ به اینکه دلیل غیرمنطقی بودن قیمت برخی از انواع لوازم خانگی در بازار چیست؟ گفت: عرضه لوازم خانگی در بازار تا حدودی کم است که دلیل آن کاهش عرضه برخی برندهای خارجی و مشکلاتی است که در زمینه انتقالات مالی وجود دارد.

    وی افزود: در سال جاری افزایش نرخ ارز و حقوق منابع انسانی باعث افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت تمام شده لوازم خانگی شده که تولیدکنندگان بعد از پرداخت حقوق فروردین این افزایش قیمت را در محصولات خود اعمال کردند؛ اما تکانه اقتصادی شدیدی که منجر به افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها شود وجود نداشته است.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در صورتی که نرخ دلار تغییری نکند، دلیلی برای افزایش قیمت بیشتر لوازم خانگی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: قیمت تمام شده تابعی از قیمت مواد اولیه، قطعات و هزینه منابع انسانی است اما قیمت محصولات در بازار تابع عرضه و تقاضا است و کاهش عرضه می‌تواند منجر به افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها در مدت کوتاهی شود.

    نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش 25 برابر شده

    غزنوی با تاکید بر لزوم پشتیبانی از تولید داخل، تصریح کرد: نیاز واحدهای تولید لوازم خانگی به سرمایه در گردش نسبت به سال 1396 حدود 25 برابر شده است. از طرف دیگر افزایش نرخ ارز و کاهش فروش اعتباری مواد اولیه و قطعات، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی را تشدید کرده است.

    وی با بیان اینکه مشکلی برای تولید در بخش لوازم خانگی وجود ندارد، اظهار کرد: باید مقیاس تولید را افزایش دهیم تا ضمن کاهش قیمت تمام شده، اخلالی در قیمت‌های بازار نیز ایجاد نشود.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر لزوم پشتیبانی دولت از تولید لوازم خانگی، گفت: تاکنون دولت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اختصاص نداده و بانک‌ها نیز آنطور که باید از تولیدکنندگان پشتیبانی نکردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر