رقابت هوشمندانه رمز گسترش سهم بازار لوازم خانگی ایرانی

عصر کالا- وجود رقابت بین شرکت های تولید لوازم خانگی ایرانی یکی از مقدمات رشد ، پیشرفت و تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب توسط این شرکت ها است.

رقابت هوشمندانه رمز گسترش سهم بازار لوازم خانگی ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بهگزین، لکن با توجه به ورود لوازم خانگی خارجی و پیشتیبانی مالی و تبلیغی از طرف شرکت های مادر جهت گسترش سهم بازار خود درایران،به نظر می رسد تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی باید به این نکته عنایت داشته باشد که رقابت آنها با همدیگر باعث تضعیف ایشان در برابر شرکت های خارجی نشود. حتی لازم است در برخی موقعیت ها ضمن اتخاذ تصمیمات راهبردی مشترک سهم بازار خود در مقابل رقبای خارجی حفظ و گسترش دهند. بنابراین لازم است ضمن رصد سیاست ها و تدابیر بازرگانی شرکت های خارجی در کشور ،آمادگی لازم برای اتخاذ و اجرای تصمیمات مناسب در این خصوص را داشته باشند.

    این که این مهم باید توسط چه کسی انجام شود ،به نظر می رسد در وهله اول بر عهده تشکل های صنفی این تولید کنندگان مانند انجمن صنایع لوازم خانگی یا انجمن تولید کنندکان لوازم خانگی ایران و.... است. البته اگر اتحادیه های تولیدی بتوانند با اتحادیه های توزیعی مانند اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و ....هم هماهنگی داشته باشند،مسیر رسیدن به این هدف هموارتر می شود.

    همچنین بخش سیاستگذاری صنعت لوازم خانگی در وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز نقش بسزایی در اتخاذ این تصمیمات راهبردی مشترک بر عهده دارد.

    به نظر می رسد رسانه های گروهی نیز در تببین این موضوع و ایجاد فضایی برای اتخاذ و عملیاتی شدن این تصمیمات می توانند نقش آفرین باشند.

    امید است با تامل در این موضوع و ایجاد بستری برای هم افزایی تولید کنندگان لوازم خانگی داخلی ، شاهدروند روبه رشد تولید محصولات با کیفیت وقابل رقابت با محصولات خارجی و گسترش سهم بازار لوازم خانگی داخلی در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر