فروش لوازم خانگی قاچاق در کانال های تلگرامی.

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم: اگر چه عرضه کالای قاچاق در مغازه‌ها کاهش یافته اما عرضه کنندگان این کالاها از طریق کانال‌های تلگرامی اقدام به توزیع و فروش می‌کنند و همین موضوع آسیب زیادی برای این صنف دارد.

فروش لوازم خانگی قاچاق در کانال های تلگرامی.
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»   به نقل از تسنیم، غلامرضا تفتی گفت: کالای قاچاق اثر نامطلوبی در همه اقشار و کسبه دارد و قم هم از این موضوع مستثنی نیست.البته با پیگیری‌های به عمل آمده در بخش لوازم خانگی عرضه کالای قاچاق را در استان به حداقل رسانده‌ایم.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی قم با بیان اینکه استان قم در مرکز کشور است از همین رو حداقل عرضه کالای قاچاق را با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هستیم افزود: در حال حاضر آنچه وضعیت این صنف را به مخاطره انداخته موضوع رکود است.

    از‌آنجا که لوازم خانگی جزو ملزومات و مایحتاج اولیه و ضروری خانواده‌ها محسوب نمی‌شود از همین رو خانواده‌ها بعد از تکمیل سبد نیازهای خانواده برای خرید لوازم خانگی اقدام می‌کنند همین موضوع سبب رکود محسوسی در این زمینه شده است.

    تفتی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد از 850 واحد فعال در این صنف لوازم خانگی عرضه می‌کنند خاطرنشان کرد: اگرچه عرضه کالای قاچاق در مغازه‌ها کاهش یافته اما عرضه کنندگان این کالاها از طریق کانال‌های تلگرامی اقدام به توزیع و فروش می‌کنند و همین موضوع آسیب زیادی برای این صنف دارد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم با تاکید براینکه مسئله قاچاق کالا در 80 درصد واحدهای عرضه و فروش لوازم خانگی وجود ندارد تصریح کرد: با این وجود برخی غیرمحسوس در پوشش‌های دیگر این محصولات را عرضه می‌کنند، آن‌ها که از قاچاق بهره‌ می‌برند روش‌های خود را دارند که لازم است در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

    وی با ابراز تاسف از اینکه بخشی از کالاهای لوازم خانگی از مجراهای نیمه رسمی وارد کشور می‌شود گفت: آنچه کم و بیش از مرزها وارد می‌شود خطرناک نیست بلکه نگران کننده تریلی‌هایی هستند که در پوشش‌های مختلف از مجاری رسمی وارد و در مرکز کشور تخلیه و عرضه می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر