توسط شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تامین نیاز بازار لوازم خانگی ایران با تولید بردهای الکترونیک

عصر کالا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی بخش عمده‌ای از نیاز صنایع لوازم خانگی به بردهای الکترونیک را برآورده ساخته و در حال حاضر امکان صادرات به کشورهایی همچون ترکیه را دارد.

تامین نیاز بازار لوازم خانگی ایران با تولید بردهای الکترونیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، دکتر جعفر صبحی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده بردهای الکترونیکی گفت: سیستم کنترل الکترونیکی هوشمند عمدتا شامل دو برد کنترلر و نمایشگر دیجیتالی هستند که این بردها برای کنترل انواع محصولات یخچال، فریزر و یخچال فریزرهای بدون برفک، پکیج، کولر، هود آشپزخانه و اجاق گاز به کار می‌روند.

    صبحی با اشاره به اینکه تامین نیازهای الکترونیکی صنایع مختلف کشور از مهم ترین اهداف شرکت به شمار می رود، تصریح کرد: به دلیل وارداتی بودن اکثر بردهای الکترونیک، نیاز کشور به تولید بومی آن بسیار ضروری است چراکه علاوه بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان مهندسی برق، صرفه جویی ارزی نیز به همراه خواهد داشت.

    عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه توانایی شرکت تامین بخشی از نیاز کشور در تولید بردهای الکترونیک لوازم خانگی است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برد کنترلر با استفاده از سنسورهای مختلف نصب شده روی محصول، به‌صورت دقیق و بهینه عملکرد محصول را کنترل می‌کنند. این سیستم‌ها قابلیت تشخیص خطای سنسورها و بخش‌های مختلف محصول را داشته و در صورت وجود نقص علاوه بر نمایش خطاها بر روی نمایشگر، وارد پروسه کنترل اضطراری می‌شود.

    صبحی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این بردهای الکترونیکی گفت: این سیستم مجهز به حالت‌های تست کارخانه‌ای و تست سرویس کار است که امکان تست کامل و دقیق محصول را در مراحل مختلف تولید در کارخانه و نیز برای سرویس کار به سهولت فراهم می‌آورد.

    وی با اشاره به دیگر مزایای این بردهای الکترونیکی خاطرنشان کرد: بردهای طراحی شده قابلیت اتصال به کامپیوتر و اینترنت را داشته و از طریق نرم‌افزار طراحی شده می‌توان پارامترهای عملکردی محصول را تنظیم کرد که این موضوع باعث انعطاف پذیری بیشتر این برد جهت استفاده در انواع مختلف محصولات و نیز شرایط آب و هوایی مختلف می شود؛ همچنین امکان مانیتورینگ تمام ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم از طریق نرم ‌افزار و اینترنت فراهم می‌شود.

    صبحی با بیان اینکه با اکثر شرکت‌های صاحب نام کشور قرارداد همکاری داریم، گفت: بردهای تولید شده در لوازم خانگی ایرانی به کار برده می‌شوند بنابراین هرچه بیشتر از لوازم خانگی ایرانی در کشور استفاده شود امکان استفاده از این بردها نیز بیشتر خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه در صورت حمایت بیشتر دولت می توانیم نیمی از نیاز کشور به بردهای الکترونیک را برطرف کنیم، گفت: در حال حاضر سالانه 2 هزار میلیارد ریال بردهای الکترونیکی  به کشور وارد می‌شود که ما توانایی تولید حداقل 50 درصد نیاز بازار ایران را داریم.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های شرکت صادرات بردهای الکترونیکی به کشور ترکیه است، اظهار کرد: با  پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) توانسته‌ایم تولید شرکت را افزایش داده و نیاز بازار را بیش از پیش تامین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر