نکاتی مهمی که درباره فریزر باید بدانید

عصر کالا- درباره فریزر نیز مانند بسیاری موارد دیگر تصورات اشتباهی وجود دارد که به برخی نکات برای رفع این اشتباه ها اشاره می کنیم.

نکاتی مهمی که درباره فریزر باید بدانید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، درباره فریزر نیز مانند بسیاری موارد دیگر تصورات اشتباهی وجود دارد که به برخی نکات برای رفع این اشتباه ها اشاره می کنیم.

    1 – همه سبزیجات برای فریز کردن مناسب نیستند ؛
    سبزیجات نرم و لطیفی مانند کاهو هنگامی که فریز شوند خراب شده و خواص غذایی خود را از دست می دهند.

    2 – سس های کرمی نیز داخل فریزر به اصطلاح بریده شده و غیرقابل استفاده می شوند.

    3 – قهوه هم نباید در فریزر گذاشته شود؛ به ویژه قهوه تیره.

    4 –  یکی دیگر از مواد غذایی که نباید در فریزر نگهداری شود تخم مرغ است.

    5 – غذاها نباید برای مدت نامحدود داخل فریزر نگهداری شوند؛ به ویژه انواع سوپ، غذاهای آب پز، گوشت پخته، غذاهای استیکی و سرانجام برشته شده ها.

    6 –  فریز کردن، تمام باکتری ها را نمی کشد
    غذاهای فریز شده باکتری ها را غیرفعال می کند اما آنها را از بین نمی برد. این سخن به معنی آن است که اگر غذای آلوده داخل فریزر قرار بگیرد، به همان میزان مضر خواهد بود و باکتری های آن فقط غیرفعال می شوند. با گرم کردن دوباره آن، باکتری ها فعال شده و غذای شما سالم نخواهد بود.

    7-  اگر گوشتی که طبخ نشده بارها بیرون از فریزر قرار بگیرد و یخ آن باز شود خاصیت خود را به کلی از دست می دهد. بهترین راه برای نگهداری گوشت این است که آن را تازه مصرف کنید.

    8 –  فریزر بهترین جا برای نگهداری طولانی مدت غذا نیست.

    9 –  دما در فریزر نیز هر زمان که در آن باز و بسته می شود تغییر می کند. ممکن است غذا یخ زده باقی بماند اما روند فریز شدن آن کند پیش برود و کریستال های یخی یا به اصطلاح برفک نیز داخل فریزر ایجاد شود، بنابراین تا می توانید درهای فریزر را فقط در مواقع لزوم باز کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر