توسط یک شرکت ایرانی؛

یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته شد

عصر کالا- محققان موفق شدند فناوری نانو را در بدنه یخچال به کار بگیرند تا از فساد مواد غذایی جلوگیری شود.

یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌ شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

    امروزه یکی الزامات اساسی آشپزخانه‌ها یخچال و فریزرها هستند چرا که بیشتر موادغذایی بیش از چند ساعت و حداکثر چند روز نمی‌توانند در دمای اتاق دوام بیاورند. این وسایل مانع از فساد موادغذایی و در نتیجه جلوگیری از هدرروی آنها می‌شود.

    همچنین وجود باکتریها درون یخچال مدت زمان نگهداری موادغذایی را کاهش می‌دهد زیرا این باکتریها سبب افزایش سرعت فساد می‌شود و حتی در برخی موارد از عوامل بیماری زا نیز به شمار می‌روند.

    از این رو محققان موفق شدند فناوری نانو را در بدنه یخچال و فریزرها به کار بگیرند تا مشکلات فساد مواد غذایی وجود نداشته باشد. این یخچال و فریزر با بدنه آنتی‌باکتریال از جنس ABS حاوی نانوذرات اکسید روی است.

    این محصول با داشتن یخچال و فریزر به طور همزمان، فضای کوچکی از آشپزخانه را اشغال می‌کند و در مواردی که به فضای زیاد برای نگهداری مواد غدایی نیاز نیست می‌تواند کاربردی باشد.

    برای کاهش حضور باکتری‌ها در بدنه یخچال و در نتیجه کاهش فساد موادغذایی این یخچال‌ها با بدنه آنتی باکتریال ساخته شده‌اند که در ساختشان از فناوری نانو استفاده شده است.

    این محصول مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو بوده و با تولید انبوه یک شرکت ایرانی اکنون در بازار موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر