بازار لوازم خانگی هوشمند شد

عصر کالا- تولید‌کنندگان بزرگ لوازم خانگی طی سال‌های گذشته در تلاش بودند تا محصولات خود را به صورت هوشمند طراحی کنند و برای نخستین‌بار هوشمندی با موبایل ترکیب و نتیجه‌ آن اسمارت‌فون‌های فعلی شد، اما حالا به این فکر افتاده‌اند تا لوازم خانگی را هم هوشمند کنند.

بازار لوازم خانگی هوشمند شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از اصفهان زیبا، به طورکلی هوشمند بودن وسایل به معنای قابلیت برقراری ارتباط است و خانه‌ هوشمند خانه‌ای است که تمام لوازم و تجهیزات آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کنترل همه‌‌ آنها از یک نقطه در داخل منزل یا خارج از خانه امکانپذیر باشد. اکنون کمپانی‌های سامسونگ، فیلیپس، زیمنس، بوش و میله حضور فعالی در عرصه تولید محصولات خانگی هوشمند دارند. اما خیلی از مردم هنوز اطلاعات کاملی از این تجهیزات ندارد. مردم اغلب می‌پرسند که هر کدام از لوازم خانگی هوشمند چه ویژگی خاصی دارند و چرا باید آنها را بخریم؟
         لامپ هوشمند
    موفق‌ترین عرضه‌کننده لامپ هوشمند شرکت فیلیپس است، لامپ‌های فیلیپس در بازار صفت  «پادشاه لامپ های هوشمند» را یدک می‌کشد. لامپ‌های هوشمند فیلیپس از دو مجموعه لامپ LED تشکیل شده و از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS قابل کنترل هستند. فناوری به کاررفته در آنها از 10تا 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند و همچنین شدت نور این لامپ ها قابل تغییر است. ویژگی جالب این لامپ‌ها تغییر نحوه‌ کارکرد خود در شرایط مختلف است. برای مثال در صورت افزایش یا کاهش تعداد نفرات در خانه به صورت اتوماتیک نور خود را افزایش و یا کاهش می‌دهند و از سیستم‌های زیاد دیگری از جمله آلارم بیدار باش، خاموش و روشن شدن خودکار، زمان‌بندی و... پشتیبانی می‌کنند.

         تلویزیون
    تلویزیون‌ها از دیگر لوازم برقی هوشمند هستند که در هر فروشگاه لوازم خانگی یافت می‌شوند و معمولا همه‌ تولید کنندگان، تعدادی تلویزیون هوشمند را روانه بازار کرده‌اند. امکان اتصال به اینترنت، دسترسی به انواع محتوای موردنظر از جمله شبکه‌‌های تلویزیونی پخش زنده‌ اینترنتی، فیلم‌های سینمایی، بازی‌های کامپیوتری و ... از جمله‌ ویژگی‌های یک تلویزیون هوشمند هستند. کیفیت صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند نیز با توجه به سلیقه کاربر قابل تنظیم است.

         جاروبرقی
    جاروبرقی‌های هوشمند نیز به تازگی به بازار اصفهان پای گذاشته اند. جاروبرقی‌های رباتیک دارای انواع سنسورها هستند که با کمک آنها بدون کمک افراد محیط را تمیز می‌کنند سپس با استفاده از سیستم کنترل از راه دور کاربر می‌تواند از حالت‌های مختلف برنامه‌ریزی شده برای تمیز کردن استفاده کند. نسل جدید این جاروبرقی‌ها مجهز به سنسورشناسایی ارتفاع بوده و به راحتی از هر شرایط و موقعیتی مانند پله عبور کرده و عمل نظافت را انجام می‌دهند.


         لباسشویی
    ماشین لباسشویی هوشمند ویژگی‌های زیادی دارد که باعث صرفه ‌جویی در مصرف انرژی و کاهش زمان شست وشو می‌شود. اگر شما خارج از خانه هستید می‌توانید از طریق اینترنت و با استفاده از موبایل هوشمند خود دستور آغاز شست وشو را به دستگاه بدهید و بر تمام مراحل شست وشو نظارت کنید. از دیگر قابلیت‌های لباسشویی هوشمند، شست و شوی اتوماتیک است؛ بدین صورت که به کمک حسگر، اطلاعات مربوط به البسه موجود در ماشین شامل:اندازه، میزان چرک و آلودگی، مقدار آب و مواد پاک ‌کننده لازم را ارزیابی می‌کند، سپس بر اساس این اطلاعات مناسب‌‌ترین برنامه شست وشو شامل دما، میزان آب مورد نیاز، زمان، تعداد آبکشی و سرعت گردش به طور خودکار تعیین می‌شود. همچنین مخزن شوینده  به طور خودکار و به مقدار لازم مواد پاک ‌کننده را در فرایند شست و شو وارد می‌سازد و دیگر نیازی به پرکردن آن برای هربارشست وشو نیست.

         قفل
    یکی ازمفیدترین لوازم ‌خانگی هوشمند، قفل هوشمند است که امکان بازوبسته کردن همه درب‌های خانه و مجوز ورود موقتی به دیگران را از طریق موبایل شما فراهم می سازد. استفاده از این قفل‌ها باعث می شود تا افراد کنترل بسیاری از بخش‌های خانه خود را بهتر و موثرتر در دست بگیرند، هرچند مصرف برق این قفل‌ها زیاد است.


         اجاق گاز
    به عقیده تعداد زیادی از کارشناسان اجاق گازهای هوشمند از وسایل کاربردی هستند که می توانند در زندگی روزمره تاثیر زیادی بگذارند. اجاق گاز هوشمند به گونه ای طراحی شده‌است که شعله‌ها در هر زمان مشخصی به صورت اتوماتیک خاموش و یا روشن می شوند و یا افراد می‌توانند به کمک اتصال به شبکه وای فای و یا اسمارت فون خود، از راه دور اجاق گاز خود را خاموش و یا روشن کنند. از دیگر ویژگی‌های این‌ اجاق‌ها صفحه کلید تمام لمسی، سیستم سخنگو، تایمر مستقل، شعله قطع کن، فن تخلیه، سنسور گاز برای منواکسید و متان است. برای مثال سیستم فن تخلیه از تجمع گاز جلوگیری می کند و قادر است در زمان نشتی گاز شهری در محیط، به صورت سخنگو هشدار دهد.

         سایر لوازم خانگی های هوشمند
    محصولات هوشمند زیاد دیگری نیز تولید و در بازار به فروش می رسند که در میان آنها باید از مایکروویو، ماشین ظرف‌شویی و غذاپز نام برد. این وسایل همانند سایر محصولات هوشمند قابلیتهای زیادی دارند؛از جمله اتصال به اپلیکیشن مربوط به خود، پشتیبانی از ‌طریق اینترنت، کنترل از راه دور و... . برای مثال غذاسازهای هوشمند علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، چند دستورغذا نیز در برنامه‌های خود داشته ومی توانند به صورت خودکار غذای مورد نظر  را درست کنند و یا ماشین‌های ظرفشویی که عملکردی مشابهه با لباسشویی دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر