عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

تعادل عرضه و تقاضا؛ در طرح پیش فروش لوازم خانگی

عصر کالا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح پیش فروش لوازم خانگی اگر به درستی و با وجود اهرم های نظارتی اجرا شود، هم می تواند به مصرف کننده کمک کند و هم بازار بهتری برای تولیدکننده داخلی ایجاد کند.

تعادل عرضه و تقاضا؛ در طرح پیش فروش لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیده حمیده زرآبادی گفت: اینکه چه شاخص هایی در ثبت نام افراد برای خرید لوازم خانگی دخیل هستند و چه ساز و کار نظارتی در این طرح وجود دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.   

    نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید دید آیا این امکان هست افرادی که ثبت نام می کنند با تحویل گرفتن کالا آن را در بازار بیرون به فروش برسانند؟ اگر فکری برای این مساله نکرده باشند قطعا بستری برای واسطه گری فراهم می شود؛ همان اتفاقی که در بحث پیش فروش سکه رخ داد و یک نفر می توانست 1000 یا 10000 سکه خریداری کند و در بازار به فروش برساند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مهم این است که ببینیم اصلا چه افرادی و تحت چه شرایطی می توانند برای خرید لوازم خانگی ثبت نام کنند. مثلا اینکه کسانی که قصد ازدواج دارند با وجود عقدنامه می توانند برای خرید اقدام کنند یا خیر؟

    زرآبادی موفقیت طرح پیش فروش لوازم خانگی را منوط به رعایت کردن موارد ذکر شده دانست و گفت: اگر همه چیز شفاف ذکر شود و راه برای واسطه گری مسدود شود، می توان به موفقیت طرح امیدوار بود؛ چراکه هم می تواند به مصرف کننده کمک کند و هم بازار بهتری برای تولیدکننده داخلی ایجاد کند. در واقع این طرح در صورت اجرای صحیح تعادل مناسبی میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر