بنگاه داری برندهای داخلی آفت امروز صنعت لوازم خانگی ایران

عصر کالا- متاسفانه هم اکنون بسیاری از برندهای داخلی شغل و درآمد اصلی شان را از راه تاسیس شرکت های متعدد و واردات محصولات غیر مرتبط به دست آورده و به عبارت بهتر تمرکزی بر روی تولید داخل ندارند.

بنگاه داری برندهای داخلی آفت امروز صنعت لوازم خانگی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، نگاهی به چند دهه گذشته صنعت لوازم خانگی ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگری نظیر ترکیه نشان خواهد داد که متاسفانه صنعت لوازم خانگی کشورمان از قافله جا مانده است.

    بررسی معضلات این صنعت تا به امروز کمکی به پیشرفت این صنعت نکرده و اگر بخواهیم بهتر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم باید عنوان کرد که توجه ای به معضلات بیان شده در خصوص ضعف های موجود در این صنعت، نشده است.

    اما یکی از آفت های مهم این روزهای صنعت لوازم خانگی کشور که البته ریشه در گذشته دارد، بنگاه داری برندهای تولیدی کشور است.

    بر اساس این گزارش متاسفانه هم اکنون بسیاری از برندهای داخلی شغل و درآمد اصلی شان را از راه تاسیس شرکت های متعدد و واردات محصولات غیر مرتبط به دست آورده و به عبارت بهتر تمرکزی بر روی تولید داخل ندارند.

    این در حالی است که حتی برخی از برندهای تولید کننده داخلی، در حال واردات محصولات مشابه خارجی نیز هستند.

    البته بنگاه داری این برندها از چند منظر قابل بررسی است و یک دلیل آن می تواند عدم رونق در بازار باشد. اما در شرایطی که برندهای داخلی نگران حمایت از تولید داخل هستند می بایست تغییراتی در شرایط تولیدی خود نیز بدهند.

    هم اکنون برخی از برندهای داخلی با وجود تمام مشکلات موجود در حال تولید با کیفیت و قابل رقابت هستند اما رشد و شکوفایی صنعت لوازم خانگی ایران نیازمند رقابت بیش از پیش در این حوزه است.

    تا زمانی که تامین مالی برخی از برندهای داخلی از جای دیگری به غیر از تولید صورت می پذیرد، تمرکز بر روی تولید با کیفیت نیز وجود نخواهد داشت و در نتیجه صنعت لوازم خانگی روزهای پر فروغ را تجربه نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر