راهنمای خرید جهیزیه

عصر کالا- شاید شما هم این روزها برای خود یا یکی از عزیزانتان در تکاپوی مراسم عروسی هستید و مشغله همیشگی این مراسم دوست داشتنی را مزه مزه می کنید.

راهنمای خرید جهیزیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایران مطلب، اگر این طور است از رزرو تالار مناسب تا خرید دمکنی برای جهیزیه! همه و همه چالش هایی است که یا پشت سر گذاشته اید یا دیر یا زود باید پشت سر بگذارید! در همین راستا بر آن شدیم تا مطلبی برای تازه عروس و دامادهای عزیز در زمینه خرید مناسب جهیزیه آماده کنیم. این مطلب را با یک دنیا آرزوی خوشبختی و شادکامی برایتان فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

    دستبافت یا ماشینی؟

    یکی دیگر از سوالات متداول همین انتخاب فرش مناسب است. در نظر بگیرید تک تک عناصر منزل شما از یک سبک دکوراسیون باشند؛ یک فرش مدرن در کنار مبلمان استیل اصلا زیبایی ندارد و همین طور یک فرش دستبافت ابریشمی با طرح های اسلیمی در کنار یک دست مبل فانتزی مدرن! تک‌تک اینها زیبایی خاص خودشان را دارند که در یک ترکیب نامناسب جلوه‌شان را از دست می دهند. پس برای انتخاب فرش علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ کفپوش و مبلمانتان نیز دقت کنید. اغلب کفپوش‌ها از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند؛ بنابراین به سادگی با هر رنگی ترکیب می‌شوند. پس به هارمونی رنگ در فضای خود دقت کنید.

    ساده یا والان دار!

    پرده مناسب از نظر رنگی می‌تواند با رنگ کوسن‌های شما هماهنگ شود و از نظر نوع پرده باز باید به سبک مبلمان رجوع کنیم. برای فضایی با مبلمان استیل و فرش اصیل ایرانی قاعدتا پارچه حریر با یک والان از جنس و رنگ پارچه مبل نیاز است و برای یک دست مبل راحتی مدرن پرده‌های فانتزی پاسخ مناسبی است که می‌تواند والان‌دار، ساده و ... باشد. برای آشپزخانه اول باید محل پنجره مشخص شود. اگر از نشیمن شما پنجره آشپزخانه دید دارد، پس یک پرده با ترکیب رنگ مناسب و متناسب با آن فضا انتخاب کنید. یک نکته دیگر در خرید پرده ارتفاع سقف است؛ اگر سقف بلندی دارید از پرده‌های کوتاه استفاده کنید و اگر سقف شما کوتاه است، کمک گرفتن از پرده‌های بلند سبب می‌شود که سقف تان بلندتر دیده شود.

    جنگ میان سفید و سیلور!

    امان از این کاسه و بشقاب که هر چه بخری باز یی چیزش کم است! برای انتخاب ظروف پذیرایی زیاد خودتان را درگیر نکنید؛ هیچ آدم دنیا دیده‌ای شما را مجبور نخواهد کرد که صفر تا صد 10 سال زندگی را در یکی، دو سال خلاصه کنید و با خودتان به خانه ببرید! به قدر بودجه، نیاز و کفایت خرید کنید. همچنین هنگام خرید واقع بین باشید. اگر واقعا توانایی و استعداد شیرینی‌پزی ندارید، پس قالب‌های توی دست‌تان را زمین بگذارید؛ چون از ماه سوم به بعد آنها را به انباری منتقل خواهید کرد. در این صورت می‌توانید هزینه‌شان را صرف موارد ضروری‌تر کنید.

    از طرف دیگر زیاد در جست‌وجوی وسایل فانتزی نباشید و کارآیی را مدنظر قرار دهید. این وسایل قرار است نهایتا تا پنج، شش سال آینده مثل روز اول برای شما کار کنند. برای لوازم برقی آشپزخانه مثل یخچال، گاز، هود و ...  دو انتخاب بیشتر ندارید؛ سیلور و سفید! توجه داشته باشید که کابینت‌ها هم مثل کفپوش‌ها معمولا از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند تا با هر رنگی خوب ترکیب ‌شوند. پس زیاد نگران این موضوع نباشید. نکته‌ای که نباید هنگام خرید لوازم آشپزخانه از یاد برد، مراسم پاتختی و حضور گرم اعضای فامیل با انواع استکان و پیش دستی است. پس وقت تان را معطوف دیگر لوازم کنید.

    بخرم یا نخرم؟!

    لوازم دکوری از قبیل تابلو‌ها، کوسن‌ها، آباژورها همان چیزهایی است که دقیقا باید حس درونی شما را متحول کند؛ مثلا با دیدن یک تابلوی منظره، آرامشی عجیب به شما دست دهد یا یک مجسمه یادگاری از دومین قرار عاشقانه‌تان! یا حتی عکس های عروسی تان که امیدوارم تا ابد زینت بخش خانه رویایی شما باشد، همه و همه باید احساس درونی بی نظیری به شما ببخشد که با دیدنشان خانه تازه معنای خانه پیدا کند.

    آنچه باید در این مورد به آن توجه کنید استفاده به اندازه از تزیینات است. گاهی وقت ها ذهن نیاز به یک آرامش نسبی دارد؛ یک فضای شلوغ پر از رنگ ها و وسایل در هم و بر هم آرامش شما را بر هم خواهد زد. پس تعادل را در روزهای زندگی تان فراموش نکنید و توجه داشته باشید سلیقه محبوب تان در تک تک عناصر این خانه باید دخیل باشد.

    کلاسیک بهتر است یا مدرن!

    برای انتخاب مبلمان آنچه ابتدا باید مد نظر قرار دهید، وسعت و متراژ فضای شماست. در خانه‌هایی با متراژ بزرگ به دو دست مبلمان با دو مدل متفاوت نیاز دارید؛ یکی برای فضای نشیمن خصوصی (غالبا محل قرار‌گیری تلویزیون هم هست) که می‌تواند از نوع ال‌شکل باشد و دیگری نشیمن عمومی که معمولا برای ‌مهمان مهیا می‌شود و مبل استیل برای آن فضا مناسب است. اما همان طور که می‌دانید بیشتر خانه‌های امروزی آن هم برای تازه‌عروس و داماد‌ها فضای کوچکی دارند. پس در این صورت، فکر مبلمان استیل را از سرتان بیرون کنید. یک دست مبل راحتی به سبک مدرن هم مقرون به صرفه تر است و هم با فضای خانه شما تناسب بهتری دارد. نگران نباشید سال های بعد در یک منزل بزرگ تر و دلباز‌تر به مبل استیل محبوب تان خواهید رسید!

    چه رنگی بخرم؟

    این سوال بی‌نهایت در بین همه به‌خصوص کاربران خودمان تکرار می‌شود. رنگ سفید همان رنگی است که از اسم عروس و عروسی در ذهن همه ما نقش می بندد و شاید علت اصلی آن ریشه در فرهنگ و سنت ما دارد. احترام به سنت همیشه خوب است اما در وهله اول آنچه باید بیشتر از سنت به آن توجه کنید، آرامش است. ببینید از چه رنگی آرامش می‌گیرید و نسبت به چه رنگی احساس خوبی دارید؟ همسرتان شیفته کدام رنگ است و کدام ترکیب‌های رنگی شما را به هیجان می‌آورد؟ به جای آنکه بگوییم سنت چه می‌گوید، از خودمان این سوال‌ها را بپرسیم و بگذاریم خانه مان حاصل فصل مشترک عقاید و سلیقه های ما و همسرمان باشد نه نظریه نوه عموی دخترخاله فلانی!

    تکریم سنت ها...!

    این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در خرید هر عنصری فضای خود را در نظر بگیرید. پیشتر هم اشاره کردم که نیازی نیست همه وسایل یک زندگی 10ساله را با خودتان ببرید. وقتی خانه شما کوچک است و فضای کافی برای آینه و کنسول ندارید، یک دست آینه و شمعدان کوچک برای یمن و میمنت کفایت می‌کند؛ هیچ کس از آینه و شمعدان به آرامش و خوشبختی نرسیده است که من و شما برسیم! نکته بعدی حضور ویترین است که خیلی‌ها تمایل به خرید آن دارند.


    ابعاد فضا، رنگ، میزان لوازم و وسایل شما تعیین‌کننده حضور چنین عنصری در خانه شماست. وقتی کابینت‌ها فضای جای دادن بلور و کریستال شما را دارد، پس داشتن این عنصر آن هم در فضاهای کوچک امروزی غیرضروری است اما اگر جای آن را دارید یا اصلا علاقه مندید یکی از آنها را داشته باشید، حتما به رنگ و میزان وسایلی که در آن قرار می دهید، توجه کنید؛ چرا که کریستال های شما در مقابل آینه پشت ویترین دوبرابر می شوند و از طرف دیگر رنگ های خیلی تیره فضای شما را گرفته می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر