نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی اصفهان:

نوسانات دلار، لوازم خانگی را ۱۰ درصد گران کرد

عصر کالا- نایب رییس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی اصفهان گفت: بسیاری از اقلام لوازم خانگی تولید شده در داخل، تنها برند خارجی بر روی آنها زده می شود و هیچ نشانی از ساخت ایران بر روی آنها نیست.

نوسانات دلار، لوازم خانگی را ۱۰ درصد گران کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حسین عبدلی با بیان اینکه پس از نوسانات بهای دلار، برخی از شرکت ها اندکی قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند و یا اینکه یک سری تخفیف های ویژه آن را حذف کردند، اظهار کرد: به طور کلی در این مدت کاهش قیمت لوازم خانگی نداشتیم و افزایش قیمت ها در برخی اقلام بین پنج تا 10 درصد بوده است.

    وی با بیان اینکه مردم از برندهای معروف لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی و اسنوا که در داخل تولید و مونتاژ می شود، استقبال می کنند، ادامه داد: تبلیغات کالاهای داخلی، از جمله اقدامات مهم اتحادیه در راستای تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی است تا آنها زمینه مقایسه با برند خارجی را داشته باشند.

    نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی اصفهان، تصریح کرد: بسیاری از برندهای لوازم خانگی که در بازار وجود دارد، مونتاژ است و اخیرا بسیاری از اقلام لوازم خانگی تولید شده در ایران، تنها برند خارجی بر روی آنها زده می شود وهیچ نشانی از ساخت ایران بر روی آنها نیست.

    وی با تاکید بر اینکه به دنبال این سیاست، کارخانجات داخل یک برند را در انحصار خود قرار می دهند، اما این جایگاه هنوز ایده آل نیست، افزود: برای نمونه در کشور کارخانه ای که آمادگی مونتاژ دارد برخی از اقلام لوازم خانگی را که ممکن است تولید آن در ایران مقرون به صرفه نباشد را از چین یا ترکیه وارد و بقیه قسمت های آن را مونتاژ می کند.

    عبدلی خاطرنشان کرد: صنعت مونتاژ، صنعتی است که به تازگی وارد لوازم خانگی شده و از این طریق، مونتاژ تولیدات داخلی انجام می شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت بازار نسبت به سال های گذشته چندان مناسب نیست و به طور معمول در آستانه شب عید بازار اندکی رونق می گیرد، گفت: با وجود برپایی نمایشگاه لوازم خانگی در اصفهان و پیش بینی استقبال مردم از آن، متاسفانه حضور مردم مطابق با انتظارات پیش نرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر