سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد:

علت افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی لوازم خانگی چه بود؟

عصر کالا- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: برندهای داخلی لوازم خانگی بین پنج تا هشت درصد و برندهای خارجی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

علت افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی لوازم خانگی چه بود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی علت افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت لوازم خانگی در برندهای مختلف داخلی و خارجی را تشریح کرد و گفت: به دلیل افزایش قیمت ارز و نوسانات ارزی و نیز افزایش 20 درصدی حقوق کارگران، شاهد افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی هستیم.

    غزنوی در ادامه افزود: علاوه بر این مواد اولیه تولیدات لوازم خانگی در داخل که وابسته به شرکت‌های دولتی است با افزایش قیمت روبرو شده است. به گونه‌ای که قیمت آهن، فولاد و پتروشیمی افزایش یافته که این مساله بر قیمت لوازم خانگی اثرگذار است.

    وی ادامه داد: طبق قانون قرار بر این بود تا پایان فروردین‌ سال جاری قیمت‌ها افزایش پیدا نکند که این مساله مدنظر قرار گرفت و پس از آن شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی با برند داخلی و خارجی در بازار هستیم. باید اعلام کرد که برندهای داخلی لوازم خانگی بین پنج تا هشت درصد و برندهای خارجی بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با انتقاد از انحصار برندهای خارجی لوازم خانگی در بازار گفت: متاسفانه بخش اعظم بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای خارجی است و آنگونه که تمایل دارند رفتار می‌کنند.

    سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این‌که آیا با توجه به رکود بازار لوازم خانگی، کشش افزایش قیمت‌ها وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اگر کارخانجات با شرایطی که دارند افزایش قیمت نداشته باشند دچار ورشکستگی می‌شوند. هرچند در بازار لوازم خانگی رونق نیست، اما رکود هم نیست و مدل خرید مردم در این بخش تغییر کرده و از خرید نقدی به اقساطی تغییر کرده است.

    غزنوی تصریح کرد: در شرایطی که با نوسان بازار ارز روبرو باشیم با بهم ریختگی در تجارت روبرو می‌شویم و بازار در زمان گرانی به سمت احتکار می‌رود و فروشندگان به منظور جلوگیری از ضررهای احتمالی محصولات خود را نمی‌فروشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر