جرم گیری وسایل برقی

عصر کالا- زمانی که مدت طولانی از اتو استفاده می کنید متوجه لک های سفید رنگی روی لباس می شوید که نشان از جرم داخل منافذ اتو است. بهترین روش ها برای جرم گیری وسایل برقی را در این بخش بیاموزید.

جرم گیری وسایل برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میهن صنعت، معمولا وسایل برقی بعد از مدتی استفاده کثیف و آلوده می شوند،لک غذاها و مواد مورد استفاده از روی آن معمولا به راحتی پاک نمیشود . چاره چیست؟وسایل برقی

    تمیز کردن وسایل برقی خانه

    برای از بین بردن زردی لوازم خانگی سفید (از جمله ماشین لباسشویی، یخچال و آب میوه گیری)، محلولی از نصف پیمانه مایع سفید کننده، نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم را با اسفنج روی سطح مورد نظر بمالید. پس از ده دقیقه، در صورت امکان محل را آبکشی و یا با دستمال مرطوب پاک کنید.

    برطرف کردن جرم و گچ داخل اتو

    اتو های بخار به مرور زمان جرم می گیرند و گاهی هم منفذهای خروج بخار بسته می شوند. کمی سرکه سفید در محفظه آب آن بریزید و بعد از 24 ساعت اتو را روشن کنید و اجازه دهید بخار کند تا آب و گچ آن خارج شود.

    تمیز کردن کف اتو

    اتوهای قدیمی که کف آن روکش تفلون ندارند در اثر تماس با پارچه زود کثیف می شوند که حتماً باید تمیز شوند، توصیه می شود وقتی اتو داغ است با یک پارچه ی کتانی که در دست مچاله کرده اید کف آن را تمیز کنید سپس با پارچه ی آغشته به نمک یا چوش شیرین بقایای جرم کف اتو را پاک کنید.

    تمیز کردن آب میوه گیری

    بخش های قابل شست وشوی آب میوه گیری ممکن است در اثر استفاده زیاد رنگ گرفته باشند. برای پاک کردن و نیز جلوگیری از رنگ گرفتن آنها، یک دوم فنجان مایع سفیدکننده، یک چهارم فنجان جوش شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید و با اسفنج روی قسمت های مورد نظر بمالید همچنین می توانید به مدت ده دقیقه آنها را در این مایع بخیسانید. سپس بشویید و کاملاً خشک کنید.

    تمیز کردن مایکروویو

    یکی از لوازم برقی که بیشتر خانم ها با آن مشکل دارند مایکروویو است. برای تمیز کردن این وسیله، نیمی از یک لیموترش بزرگ را در کاسه ای آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه (بسته به میزان کثیفی دستگاه) در مایکروویو بجوشد. بخار لیمو باعث تبخیر لکّه های چرب می شود و بوی بد را از میان می برد. در پایان با یک دستمال کتانی خشک دیواره های داخل دستگاه را تمیز کنید.

    دستمال آغشته به آب لیموترش تازه یا الکل نیز برای تمیز کردن مایکروویو و از بین بردن چربی ها بسیار سودمند است. هرگز از دستمال زبر، اسکاج یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید. برای پیشگیری از پاشیدن چربی غذا به دیواره ها بهتر است هنگام پخت روی غذاهای چرب را با سلفون بپوشانید محلول دو قاشق غذاخوری آب لیموترش یا بکینگ پودر در یک پیمانه آب را مدت چهار تا شش دقیقه در مایکروویو بجوشانید. سپس با دستمال دیواره ها را تمیز و خشک کنید.

    تمیز کردن تلویزیون

    اثر انگشت بچه ها بر صفحه ی تلویزیون منظره ی نازیبایی به وجود می آورد تلویزیون را هنگام تمیز کردن خاموش کنید. ابتدا با یک دستمال خشک غبار آن را بگیرید و سپس با پنبه ی آغشته به محلول آب و الکل صفحه ی تلویزیون را تمیز کنید. الکل لکّه های چرب و اثر انگشت را بر طرف می کند. توصیه می شود از دستمال حوله ای و پرزدار استفاده نکنید. دیواره های غیرشیشه ای تلویزیون را نیز می توانید با پارافین مایع براق کنید و با دستمال خشک چربی اضافی را بگیرید و براق کنید. این روشن برای تمیز کردن ضبط صوت و ویدئویی که رنگ تیره دارند هم مناسب است.

    تمیز کردن جدار وسایل برقی

    قسمت بیرونی دیواره های وسایل برقی را بعد از پاک کردن با دستمال مرطوب، به وسیله پنبه آغشته به الکل صنعتی براق و تمیز کنید.

    از بین بردن بوی یخچال

    برای تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور، یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید. سپس با دستمال تمیز خشک نمایید. جوش شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر