معاون امور بازرگانی سازمان صمت همدان اعلام کرد:

ثبت معاملات لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت

عصر کالا- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از ثبت معاملات لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: به دلیل ثبت فرآیند خرید و فروش برخی از واحدهای صنفی تمایلی به ثبت اطلاعات ندارند.

ثبت معاملات لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از شاتا، مجید زرین‌دلاور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در همدان با بیان اینکه در حال حاضر کالاها به صورت سهمیه‌بندی توزیع نمی‌شود و تجار به هر میزان از هر کالایی می‌تواند تهیه و در بازار به فروش برساند اظهار کرد: در هیچ کالایی کمبود نداریم.

    وی با اشاره به اینکه شکر تولیدی داخل کشور بر اساس تصمیمات دولت عرضه می‌شود افزود: شکر در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای عمده‌فروش به وفور وجود دارد مگر واحد صنفی تمایل به توزیع و فروش شکر نداشته باشد.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: سال گذشته بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور به منظور خرید و فروش هفت کالا، باید تمام فرآیند توزیع، تولید و واردات در سامانه‌جامه تجارت ثبت شود.

    وی با بیان اینکه این اقلام شامل برنج، چای، شکر، روغن نباتی، کره، لاستیک، دخانیات بوده و اخیرا هم لوازم خانگی به این مجموعه اضافه شده است ادامه داد: این سامانه به منظور هوشمندسازی نظارت و کنترل میزان واردات، میزان عرضه و در نهایت نحو عرضه در کشور راه‌اندازی شده است.

    زرین دلاور با اشاره به اینکه این فرآیند به عنوان رصد زنجیره تجاری در کشور فعال است تصریح کرد: در دو هفته اخیر مصوباتی مبنی بر ثبت لوازم خانگی در این سامانه صورت گرفته که جریان واردات، تولید و در نهایت توزیع این کالا باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

    وی ادامه داد: ابلاغیه لازم در راستای این مهم در استان انجام شده و کل زنجیره تجاری در حوزه لوازم خانگی مکلف هستند اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه ثبت کنند.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از نبود مشکل در تهیه و توزیع کالا در استان خبر داد و گفت: به دلیل وجود سامانه و ثبت فرآیند خرید و فروش برخی از واحدهای صنفی تمایلی به ثبت اطلاعات و بهره‌وری از این کالاها ندارند.

    وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع تجارت به منظور شفاف‌سازی فرآیند تجاری کالا در کشور راه‌اندازی شده و تمام روند جریان کالا از دریافت تا توزیع به صورت کامل با مدارک وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر