نکاتی که بهتر است قبل از خرید یخچال‌فریزر بدانید

عصر کالا- قبل از خرید یخچال‌فریزر، فضایی را که در آشپزخانه برای یخچال در نظر گرفته شده اندازه بگیرید؛ چرا که ممکن است اندازه‌ی درنظر گرفته‌شده با خریدتان هماهنگی نداشته باشد و باعث دردسر ‌شود.

نکاتی که بهتر است قبل از خرید یخچال‌فریزر بدانید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  یخچال‌فریزر یکی از مهم‌ترین وسیله‌‌های برقی آشپزخانه‌ است. توجه به نکات کاربردی قبل از خرید یخچال‌فریزر اهمیت زیادی دارد؛ زیرا معمولا این وسیله برای چندین‌سال استفاده خریداری می‌‌شود. این نکات به شما کمک می‌کند تا یخچال‌فریزری متناسب با نوع استفاده‌تان بخرید.

    قبل از خرید یخچال‌فریزر، فضایی را که در آشپزخانه برای یخچال در نظر گرفته شده اندازه بگیرید؛ چرا که ممکن است اندازه‌ی درنظر گرفته‌شده با خریدتان هماهنگی نداشته باشد و باعث دردسر ‌شود. بعد از اندازه‌گیری، مطمئن شوید درِ یخچال هنگام بازکردن به کابینت‌های اطراف برخورد نمی‌کند.

    ‌‌‌‌‌بعد از تمام‌شدن گارانتی یخچال، بهتر است هر ساله آن را سرویس کنید. با سرویس هر ساله‌ی یخچال، عمر آن را به بیش از 40 سال خواهید رساند. توجه به برچسب انرژی یخچال‌فریزر هنگام خرید ضروری است. از نظر مصرف انرژى یخچال‌فریزرهایى که در محدوده‌ی 16 تا 20 فوت مکعب قرار می‌گیرند اقتصادى‌تر هستند. به‌طورکلی هرچه یخچال‌فریزر بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ی انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

    ‌توجه به برچسب انرژی یخچال‌فریزر هنگام خرید ضروری است. از نظر مصرف انرژى یخچال‌فریزرهایى که در محدوده‌ی 16 تا 20 فوت مکعب قرار می‌گیرند اقتصادى‌تر هستند. به‌طورکلی هرچه یخچال‌فریزر بزرگ‌تر باشد، هزینه‌ی انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.

    ‌‌‌به طور متوسط یک خانواده‌ی دو نفره به یخچالی احتیاج دارد که 160 تا 200 لیتر ظرفیت داشته باشد؛ به ازای هر نفر لازم است 20 لیتر به حجم یخچال اضافه شود. این اعداد به عادت‌های خرید و نوع تغذیه‌ی شما هم بستگى دارد. اگر بیشتر سبزیجات و میوه‌ مصرف مى‌کنید، ظرفیت یخچال را کمی بالاتر در نظر بگیرید.

    اگر مدل فریزرپایین را انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که نوع بازشدن درهای داخلی آن به چه صورت باشد. درهای فریزر‌های پایین‌ در دو نوع کشویی یا دراوری هستند. مدل‌هایى که فریزر آن‌ها در بالا قرار گرفته معمولا بین 7 تا 13 درصد مصرف انرژى کمترى دارند.

    ‌‌گارانتی بیشتر یخچال‌ها یک سال برای قطعات و تعمیرات و پنج سال برای موتور است. بهتر است از بین برندهای مختلف یخچالی را انتخاب کنید که گارانتی طولانی‌تری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر