صنعت لوازم خانگی در اندیشه سهم بیشتر از بازار

عصر کالا- صنعت لوازم خانگی ایران که سالها از فقر نوآوری، ابداع و طرح های نوین و بروز رنج می برد این روزها با فناوری های نوین و تجهیزات جدید، محصولات مدرن و مورد علاقه مشتریان را تولید و عرضه می کند.

صنعت لوازم خانگی در اندیشه سهم بیشتر از بازار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ تولید کنندگان ایرانی با طراحی های جدید ضمن لحاظ کردن سلایق مشتری عزم خود را برای تصاحب بازار جزم کرده اند.
    محمدفرهاد کیایی تولید کننده لوازم خانگی معتقد است با فناوری های مدرن، بروز، کارآمد و طراحی های نوین توانستیم محصولاتی را تولید کنیم که هم از نظر بازده انرژی و هم از نظر زیبایی مورد اقبال مشتریان باشد.
    عباسعلی حاجی زاده دیگر تولید کننده ایرانی می گوید در تولید یخچال از ورق ای بی اس و فولاد گرفته تا همه آنچه را که در تولید یخچال نیاز است به صورت صفر تا 100 خودمان تولید و به بازار عرضه می کنیم.
    متخصصان ایرانی در تولید لوازم خانگی به آن درجه از رشد و پیشرفت رسیده اند که توانسته اند از برندهای مطرح جهانی نیز سفارش تولید دریافت کنند یعنی این برندها برای ورود به بازار ایران از تولیدات ایرانی استفاده می کنند.
    محمد میمندی تولید کننده لوازم خانگی می گوید: حدود دو سال است که یکی از مدرن ترین کارخانه های لوازم خانگی را با 75 هزار مترمربع سالن تولید و با استفاده از جدیدترین فناوری ها احداث کردیم، هزار متخصص در خط تولید مشغول کارند به همین دلیل از بسیاری از شرکت های خارجی که در لوازم خانگی صاحب نام و برند هستند درخواست تولید داریم و برای آنها تولید می کنیم اما انتظار ما از مصرف کنندگان این است که محصولات ایرانی را که با فناوری روز دنیا تولید شده اند ، خریداری کنند.
    یکی از مصرف کنندگان ایرانی ضمن اظهار تعجب از پیشرفت ها و نوآوری ها در صنعت لوازم خانگی ایران هم گفت: آنچه را که برای لوازم خانگی برای خود و اطرافیان لازم باشد از لوازم خانگی ایرانی انتخاب می کنم زیرا انتظار این همه پیشرفت را نداشته ام.
    این توانمندی شرکت های داخلی زمانی خود را نشان خواهد داد که رقابت ها در بازار عادلانه باشد و برندهای خارجی قاچاق به حداقل برسد.
    نوید ایزدپناه تولید کننده لوازم خانگی با اشاره به اینکه مشکلی با برندهای خارجی که به صورت قانونی وارد می شود ، نداریم، گفت: مشکل ما قاچاق است و همچنین با برندهایی که به صورت غیر واقعی در ایران حضور دارد و این امر رقابت را از تولید کنندگان ایرانی سلب کرده است.
    حبیب اله انصاری دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اینکه کالای قاچاق کشف شده را نباید نگهداری کرد، معتقد است کالای قاچاق کشف شده مانند مواد غذایی و بهداشتی نابود می شود اما
    لوازم خانگی قاچاق در انبارها نگه داشته می شود که از نظر ما این کالاها باید معدوم یا در صورت امکان برگشت داده شود.
    عده ای معتقدند راه مبارزه با قاچاق کالا کاهش تعرفه هاست اما محمد شریعتمداری وزیر صنعت با اشاره به اینکه در مبارزه با قاچاق کالا، کنترل مرزها بیشتر خواهد شد، گفت: ما با تزاحمی از تعرفه محصولات مواجهیم بنابر این سیاست تعرفه ما این است که دیوار تعرفه ای را از ترس افزایش قاچاق کاهش نخواهیم داد بلکه هدف ما این است تا رقابت در بین تولید کنندگان ایرانی افزایش یابد زیرا اگر رقابت نباشد شکوفایی در آن صنعت نخواهد بود.
    رقابتی شدن و ارتقاء کیفی محصولات برنامه ریزی خاص خود را می طلبد جایی که وزیر صنعت از برنامه ریزی برای ایجاد شرکت های مشترک ایرانی و خارجی به منظور نوآوری ها و تحقیق و توسعه مشترک و تولید برندهای مشترک برای صادرات در منطقه خبر می دهد.
    کالای ایرانی برای اینکه بتواند به جایگاه واقعی خود در بازار دست یابد همه اعم از سیاستگذار، تولید کننده و مصرف کننده مسئولیم.
    محصول ایرانی با ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت توانست علاوه بر بیشترین سهم تأمین بازار داخلی به بازارهای صادراتی هم راه یابد رویکردی که ادامه آن مستلزم توجه متولیان و فرهنگ سازی خرید محصول ایرانی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر