عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

صنعت لوازم خانگی حال و روز خوبی ندارد

عصر کالا- عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی حاکم بر کشور در شرایط فعلی رکود در بازار است.

صنعت لوازم خانگی حال و روز خوبی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکلا» به نقل از ال کا ایران ، حمید گرمابی با اشاره به وضعیت ناگوار برخی شرکت های لوازم خانگی داخلی گفت: مشکل اصلی حاکم بر کشور در شرایط فعلی رکود در بازار است که باعث شده دست مردم خالی شود.

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل رکود، مردم سعی می کنند کمتر خرید کنند، افزود: لوازم خانگی از جمله محصولاتی است که مردم به دلیل وضعیت درآمدی نامناسب، قادر به خرید نباشند.

    گرمابی با بیان اینکه دلیل دیگر عدم استقبال از لوازم خانگی داخلی، سهولت ورود لوازم خانگی خارجی است که امکان رقابت را دشوار می کند، تصریح کرد: پائین بودن کیفیت برخی محصولات ایرانی به نسبت نمونه آن خارجی باعث شده کسی که از نظر مالی دارای وضعیت بهتری است، به خرید کالای خارجی روی آورد که همه این عوامل نشان می دهد که وضعیت صنعت لوازم خانگی مناسب نیست.

    لزوم تولید مشترک لوازم خانگی با برندهای شناخته شده دنیا

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که شرکت های لوازم خانگی می توانند انجام دهند این است که با برندهای شناخته شده دنیا تولید مشترک داشته باشند و به تدریج و با توجه به کیفیت مورد انتظار مشتری، بتوانند کیفیت خود را ارتقاء دهند.

    وی افزود: این شرکت ها باتوجه به همکاری با برند خارجی می توانند به فکر صادرات باشند و افزایش کفیت آن ها نیز باعث می شود که مشتری داخل کشور نیز مشتاق خرید و استفاده از لوازم خانگی داخلی شود.

    گرمابی تاکید کرد: می توان امیدوار بود که در سال آینده کشور از وضعیت رکود به تدریج خارج شود تا مردم از لحاظ مالی در شرایطی باشند که به راحتی بتوانند اقبال به خرید داشته باشند اما در حال حاضر لوازم خانگی نیز همچون بسیاری از صنایع دیگر تولیدی در کشور، حال و روز خوبی  ندارند چراکه هنوز از رکود خارج نشده ایم و تنها نشانه های آن ظاهر شده است.

    طرح تعویض لوازم خانگی کهنه با نو تکرار شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح هایی همچون فروش اقساطی لوازم خانگی و  تعویض لوازم کهنه با نو تصریح کرد: امسال طرحی اجرا شد که مردم می توانستند با کارت اعتباری لوازم خانگی ایرانی بخرند که تاثیر مثبتی در حمایت از تولید ملی داشت و این طرح ها می تواند به صنایع کشور کمک کند، همچنین طرح تعویض لوازم خانگی کهنه با نو که در یخچال اجرا شد، طرح خوبی بود که اگر منابع آن تامین شود، می تواند تکرار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر