رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران؛

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در اردیبهشت

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه بازارگردانی شرکت‌ها علت عدم عرضه لوازم خانگی به بازار است، گفت: این شرکت‌ها از ابتدای اردیبهشت کالای خود را به بازار عرضه می‌کنند.

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در خصوص کمبود کالا در بازار و تعطیلی واحدهای صنفی بر اثر جهش ارز گفت: خوشبختانه نابسامانی بازار ارز در ماه کسادی بازار و انبار گردانی شرکت‌های لوازم خانگی اتفاق افتاد.

    وی گفت: بخشی از فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز تعطیل است و شرکت‌های لوازم خانگی در این ماه کالا به بازار عرضه نمی‌کنند در حالی که اگر جهش ارزی در خرداد ماه صورت می‌گرفت قطعا تاثیرات بسیار بیشتری بر بازار لوازم خانگی داشت.

    وی با بیان اینکه در تماس با شرکت‌های مختلف علت عدم عرضه لوازم خانگی به بازار  پیگری شده است، گفت: 80 درصد از شرکت‌ها  لوازم خانگی علت عرضه نکردن لوازم خانگی  به بازار را انبارگردانی عنوان کرده‌اند و با اتمام این کار و بستن حساب‌های سالانه فعالیت خود را از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌کنند.

    * عرضه لوازم خانگی به بازار از اول اردیبهشت

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد، گفت: این شرکت‌های لوازم خانگی اعلام کرده‌اند که در اواخر هفته آینده و نهایتا اول اردیبهشت اجناس خود را به بازار عرضه می‌کنند.

    وی افزود: با اعلام معاون اول رئیس جمهور در خصوص دلار 4200 تومان قطعا آرامش بیشتری به بازار بر می‌گردد.

    طحان‌پور اظهار داشت: البته شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش 10 درصدی قیمت درخواست داشته‌اند و به همین دلیل هنوز معلوم نیست که کالای جدید با قیمت سال 96 به بازار عرضه شود و یا 10 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

    وی با بیان اینکه التهاب بازار ارز هم تا حدودی بازار لوازم خانگی را ملتهب کرده است، گفت: اما هیچ واحد صنفی تعطیل نشده است و یا از عرضه کالا امتناع نمی‌کنند فقط ممکن است کالای مورد تقاضا را در انبار نداشته باشند که با عرضه کالا از ابتدای اردیبهشت ماه توسط شرکت‌های لوازم خانگی این موضوع رفع خواهد شد.

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان داشت: اگر با آغاز اردیبهشت ماه مشاهده شود که شرکت‌های لوازم خانگی به بازار اجناس خود را عرضه نمی‌کنند قطعا از طریق تعزیرات و سازمان بازرسی وارد عمل خواهیم شد اما اکنون مشکل خاص وجود ندارد.

    * جهش نرخ ارز برای تولیدکنندگان لوازم خانگی نگران‌کننده است

    وی با بیان اینکه جهش نرخ ارز بازار لوازم خانگی را دچار بهم‌ریختگی کرد، گفت: با این افزایش‌ها نرخ ما بیش از اینکه نگران قیمت واردات لوازم خانگی باشیم نگران تولید لوازم داخلی بودیم زیرا بخشی از مواد اولیه کارخانه‌های تولید لوازم خانگی از طریق واردات تامین می‌شود و مواد اولیه هم ارز بر است.

    به گزارش فارس: مشاهدات خبرنگار فارس از بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد که به دلیل بازار ملتهب ارز خرید و فروشی در واحدهای صنفی لوازم خانگی صورت نمی‌گیرد و به دلیل معلوم نبودن قیمت‌ها فروشندگان از عرضه کالا به متقاضیان خودداری می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر